احتمال قرنطینه کامل سرپل ذهاب وجود دارد

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سرپل ذهاب تنها شهر قرمز در غرب کشور است در ادامه عنوان کرد: این وضعیت بسیار نگران کننده است و احتمال قرنطینه کامل این شهرستان مرزی وجود دارد.

به گزارش کردپرس؛ هوشنگ بازوند استاندار در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و با ارتباط تصویری استانداران برگزار شد؛ اظهار داشت: از مردم استان کرمانشاه و به ویژه از اصناف به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی در موج چهارم تشکر می‌کنم.

▫️وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان شرایطی پیش آمده هرگاه پیک کرونا نزولی می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بسیار کمرنگ می شود و اینکار ممکن است بسترساز ورود کرمانشاه به پیک پنجم شود.

▫️استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های حوزه نظارت، متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عروسی و عزا اصلا مناسب نیست و تداوم این وضعیت سلامت شهروندان را با خطر جدی روبرو می‌کند.

▫️وی در ادامه بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها در ایام تبلیغات انتخابات اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی دستورالعملی تنظیم شده‌ و به نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا داشتگاه اعلام کرده‌اند که بر اساس آن هر نامزدی از این پروتکل‌ها بهداشتی دستورالعمل ها تخلف کند قطعا به عنوان یک تخلف انتخاباتی قلمداد خواهد شد و برابر قانون با وی برخورد می‌شود.

▫️مدیر ارشد استان با اشاره به تعطیلات پیش رو، از مردم خواست به خاطر حفظ سلامت خانواده خود و دیگر شهروندان، مسافرت نکنند و افزود: این دستورالعمل از روز چهارشنبه ابلاغ می شود و مطابق آن، کسانی که به محدودیت‌ها بی اعتنا باشند مشمول جریمه‌های بسیار سنگین می‌شوند.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه سرپل ذهاب تنها شهر قرمز در غرب کشور است؛ عنوان کرد: این وضعیت بسیار نگران کننده است و باید هرچه سریعتر تصمیماتی اتخاذ شود که این موج کرونا از سرپل ذهاب به شهرهای دیگر استان سرایت نکند.

وی گفت: ظهر فردا جلسه‌ای در این رابطه برگزار می شود و احتمال قرنطینه کامل سرپل ذهاب وجود دارد.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت شهرستان سرپل‌ذهاب از لحاظ میزان شیوع کرونا قرمز است و شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، کنگاور، سنقر وکلیایی، جوانرود، هرسین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 10598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha