سه مزیت پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق گفت: پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط دولت مرکزی عراق سه مزیت به همراه خواهد داشت.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "محمود جواد الزجراوی" در این باره گفت: پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان از سوی دولت عراق، یک اقدام اقتصادی مؤثر است که به بسیاری از پیچیدگی ها پایان خواهد داد و سه مزیت مثبت "سرعت پرداخت حقوق"، "مشخص شدن شمار کارمندان و حقوق بگیران" و "افزایش پس انداز و کاهش استفاده از اسکناس و بهره گیری از روش های پرداخت الکترونیک" را به همراه خواهد داشت.

الزجراوی تصریح کرد: از پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط دولت مرکزی عراق حمایت می کنیم و این اقدام را به نفع آنها می دانیم. اما توپ در زمین آنهاست تا از طریق مطالبات مردمی یا تظاهرات این موضوع را اعلام کنند که در این صورت، مجلس عراق بلافاصله به خواسته های مردم پاسخ خواهد داد و پرداخت حقوق آنها توسط دولت مرکزی را تصویب خواهد کرد.

این عضو فراکسیون سائرون تصریح کرد: این اقدام، به زیان عده ای خواهد بود و فشارهای سیاسی آغاز خواهد شد. اما در صورتی که افکار عمومی کردستان از مجلس بخواهد چنین قانونی را تصویب کند این فشارها بی اثر خواهد شد. زیرا این اقدام، صحیح است و پیامدهای مثبت بسیاری خواهد داشت و به تضمین پرداخت منظم حقوق کارمندان اقلیم کردستان مانند سایر استان های عراق خواهد انجامید.

یادآور می شود "ریبین سلام" عضو حزب دمکرات کردستان شنبه گذشته از مخالفت این حزب با پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق خبر داد و اعلام کرد: اقلیم کردستان، دارای کیانی قانونی و پارلمان و دولت و وزارتخانه هاست که در قانون اساسی عراق به رسمیت شناخته شده است. از این رو، نمی توان با این اقدام، آن را نادیده گرفت.

کد خبر 1058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha