اولین سفر رسمی سران ارشد دولت بایدن به ترکیه

سرویس ترکیه - وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای دیدار با مقامات دولت و نمایندگان سازمان های مدنی به ترکیه سفر می کند.

به گزارش کردپرس، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا هفته آینده به ترکیه سفر می کند.

بر اساس خبر صدای آمریکای ترکی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن در تاریخ 25 ماه می برای دیدار با مقامات رسمی دولت و نمایندگان جامعه مدنی به آنکارا خواهد رفت. در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه کشورمان برای گفتگو پیرامون حل مشکلات و توسعه روابط به کشور دوست و یار متحد ما در ناتو خواهد رفت.»

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار اطلاعیه ای از گفتگوی تلفنی مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی اش خبر داد و نوشت: «وزرای امور خارجه دو کشور درباره روابط دو جانبه، اعلامیه آتش بس در غزه، کمک های بشر دوستانه به افغانستان، و تحولات منطقه ای به بحت و تبادل نظر پرداختند.»

بلینکن نیز پس از تماس تلفنی با چاووش اوغلو در حساب توئیتر خود نوشت: «امروز با مولود چاووش اوغلو گفتگو کردم. ادامه همکاری با ترکیه، متحد ناتو، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.»

گفتنی است اینگونه که از اخبار منتشر شده در رسانه های ترکیه بر می آید ترکیه با خوشحالی منتظر دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سران ناتو است که قرار است در 14 ژوئن در بروکسل برگزار شود. اردوغان نیز در سخنرانی های اخیر خود بارها بر اهمیت این دیدار با رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است.

کد خبر 10169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha