عضو فراکسیون سائرون: اقلیم کردستان، تأمین مرزها را به دولت مرکزی واگذار کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق اعلام کرد از دولت اقلیم کردستان خواسته است برای پایان دادن به ورود ارتش ترکیه به داخل خاک عراق عراق، پرونده تأمین امنیت مرز با این کشور را به دولت مرکزی واگذار کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "محمود الکعبی" در این باره گفت: تجاوزات ترکیه به خاک عراق، موضوع جدیدی نیست. بلکه از چند سال پیش ادامه داشته است و باید برای آن، راه حل ریشه ای پیدا شود.

الکعبی افزود: از دولت اقلیم کردستان خواسته ایم در صورتی که قادر به دفاع از مرزها و جلوگیری از ورود ارتش ترکیه به خاک عراق نیستند، پرونده کنترل مرزها را به دولت مرکزی واگذار کنند.

عضو فراکسیون سائرون همچنین گفت: دولت مرکزی آماده است در این زمینه و با هدف تأمین امنیت مرزها، کمک های لازم را به دولت اقلیم کردستان ارائه نماید.

رئیس کمیسیون اقلیم ها و استان ها در مجلس عراق همچنین گفت: یکی از فرماندهان ارتش ترکیه اخیرا اعلام کرده است نیروهای این کشور، فقط زمانی از عراق خارج خواهند شد که نیروهای دولت مرکزی با آنها مقابله کنند.

محمود الکعبی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع ورود نیروهای ارتش ترکیه به شمال عراق نیازمند هماهنگی بین بغداد و اربیل در سطح بالا است که این موضوع، تاکنون اتفاق نیفتاده است.

کد خبر 9250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha