تعطیلات 17 روزه و قانون منع عبور و مرور سراسری در ترکیه آغاز شد

سرویس ترکیه - اجرای مقررات منع عبور و مرور از ساعت 19 امروز 29 آوریل تا ساعت 5 صبح 17 می در سراسر ترکیه آغاز شد.

به گزارش کردپرس، وزارت کشور ترکیه قانون منع عبور و مرور سراسری را از ساعت 19 امروز 29 آوریل تا ساعت 5 صبح دوشنبه 17 ماه می به اجرا در آورد.
بنا بر خبر روزنامه سوزجو، وزارت کشور در تاریخ 27 آوریل بخشنامه تعطیلی سراسری را به فرمانداری های 81 استان کشور ارسال کرد.

در این بخشنامه آمده است: «منع عبور و مرور به طور سراسری و تمام وقت در همه روزهای هفته، از ساعت 19 پنجشنبه 29 آوریل 2021 آغاز شده و تا ساعت 5 صبح روز دوشنبه 17 ماه می 2021 ادامه خواهد یافت.»

گفتنی است در این دوران سوپر مارکت ها، داروخانه ها، نانوایی ها، و مغازه های موارد غذایی، در ساعت های محدودی خدمت رسانی می کنند. سوپرمارکت ها در روزهای یکشنبه تعطیل خواهند بود. رستوران ها می توانند به صورت ارسال سفارش خدمت رسانی کنند. افراد نیز تنها برای خرید مایحتاج بسار ضروری مانند نان و مواد غذایی و دارویی در ساعت هایی که این اماکن خدمت رسانی می کنند می توانند از خانه خارج شوند و تنها به نزدیک ترین نانوایی یا فروشگاه بروند و از وسیله نقلیه استفاده نکنند. افرادی که در شرایط بسیار اضطراری هستند می توانند با کسب اجازه از مراجع ذیربط و داشتن برگه معافیت سفر کنند.

وزارت کشور فهرستی از افرادی که از مقررات عبور و مرور معاف هستند ضمیمه این بخشنامه کرده است. از جمله این افراد می توان از نمایندگان مجلس، نیروهای پلیس، کشاورزان، و دانشجویانی که در امتحانات سراسری شرکت می کنند نام برد.

کسانی که این ممنوعیت را رعایت نکنند 3 هزار و 150 لیره جریمه می شوند.

کد خبر 8888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha