با طرح های غیرکارشناسی، مهمترین بازارچه غرب کشور را از رونق نیاندازید

سرویس کرمانشاه _ جمعی از کسبه بازارچه جوانرود با ارسال مطلبی به خبرگزاری کردپرس به نقد طرح واگذاری بخشی از خیابان این بازارچه توسط شهرداری و مشکلات اجرایی این طرح پرداخته‌اند.متن مطلب ارسال شده را در ادامه می‌خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ شهر جوانرود با دارابودن یک بازارچه مرزی قوی و پررونق، قطب مبادلات کالا در غرب کشور محسوب می‌شود. ولی متاسفانه این بازارچه با مشکلات و معضلات گوناگونی دست به گریبان است.
یکی از معضلات مهم بازار جوانرود به عدم ساماندهی مناسب دستفروش‌ها توسط شهرداری بازمی‌گردد‌ و تداوم این وضعیت موجب کاهش رونق اقتصادی شهر و ایجاد مشکل برای کسبه مجاز و قانونی بازارچه جوانرود شده‌ است.

هر ساله شهرداری جوانرود برای نظم دادن به دست فروش‌ها اقدام به خط کشی خیابان داخل بازارچه می‌کند ولی تنها با گذشت ۲۴ ساعت دوباره وضعیت به شکل سابق باز می گردد. شهرداری یا توان ساماندهی این مهم را ندارد و یا به هر دلیل دیگری ... از ادامه کار منصرف می‌شود.

مشکلاتی که دست فروشان برای بازارچه ایجاد می‌کنند را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

1: فقدان نظارت قانونی بر فعالیت آن ها.

2: فروش کالا با کیفیت پایین به دلیل عدم کسب جواز و نظارت کافی.

3: ایجاد سد معبر و اختلال در رفت و آمد مسافر و خودرو.

4: مانع برای کسب درآمد واحدهای صنفی جوازدار که سالیانه چند ده میلیارد دارایی به اداره مالیات پرداخت می کنند.

5: ایجاد بار اضافی بر روی دیواره های کانال فاضلاب شهری که از زیر غرفه ها عبور کرده و هرآن امکان ریزش و ایجاد تلفات انسانی در آن وجود دارد. به گفته کارشناسان، شهرداری اصلا به این خطر بالقوه توجه ندارد.

و حال شهرداری با وجود این همه مشکل اقدام به فروش غیرقانونی اصل خیابان به دست فروش‌ها می کند، و تاکنون به اعتراض های کسبه رسمی و قانونی توجهی نداشته است.

پیشنهاد ما به شهردار جوانرود این است، اگر واقعا خواهان حل این معضل برای همیشه هستید؛ ما مغازه دارهای قانونی بازارچه از شهرداری تقاضا داریم دست فروش ها را در مجتمع بزرگ الماس ساماندهی کنید.

انجام این کار باعث می شود:

1: پاساژ الماس با وجود هزینه هنگفتی که در مورد آن شده، اکنون حدود ۵۰۰ مغازه خالی دارد و با اینکار رونق تازه‌‌ای می گیرد.

2: با انجام این کار باعث ایجاد شغل دائمی و قانونی برای دست فروش‌هایی می شوید و از این وضعیت خلاص می شوند.

3: معضل دست فروشی در بازارچه برای همیشه حل می شود.

4: باعث ایجاد درآمد قانونی برای شهرداری و اداره مالیات می شود.

5: اینکار باعث بهتر شدن سیمای بازارچه و باز شدن محل عبور و مرور مهمان‌های این شهر می شود.

هچنین در انتها از شهرداری محترم تقاضامندیم در راستای بهبود وضعیت بازارچه، در اسرع وقت به دنبال اجرای پروژه‌های باشد:

1: احداث یک سرویس بهداشتی مناسب برای بازارچه کاملا ضرورت دارد زیرا مهمان‌های محترم مجبورند برای پیدا کردن جایی برای رفع قضای حاجت، چند ساعت وقت خود را تلف کنند. وضعیت فعلی واقعا در شان این شهر جوانرود نیست.

2: بازگشایی تنها کمربندی شهر جوانرود بسیار ضروریست زیرا ترافیک وحشتناک شهر جوانرود واقعا بسیار آزاردهنده است.

خبرگزاری کردپرس آماده انعکاس دیدگاه های شهرداری جوانرود پیرامون این طرح و همچنین بازتاب نظرات دیگر صاحبنظران پیرامون ساماندهی بازارچه جوانرود است.

کد خبر 8574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha