ظرفیت بیمارستان بیجار برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شد/ مراجعه روزانه ۴۰۰ مورد با علائم کرونا

سرویس کردستان- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: افزایش نگران کننده مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان بیجار، وضعیت را به سمت خطرناک شدن می‌برد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، امیر مرسا اظهار داشت: طبق آخرین گزارش بخش بیمارستانی حضرت امام حسین(ع) شهر بیجار، تعداد بستری بخش کرونا به ۲۹ نفر رسیده است که با توجه به تکمیل ظرفیت پیش بینی شده در بخش ویژه کرونایی بیمارستان، پنج بیمار در بخش فوریت های پزشکی اورژانس در نوبت پذیرش بخش کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه به زودی این بیماران پذیرش و مورد درمان قرار خواهند گرفت گفت: تعداد مراجعین سرپایی روزانه به اورژانس با علائم کرونا به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است و مردم این خطر بزرگ را جدی نگرفته اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار یادآور شد: با توجه به برگشت بیجاری های مقیم شهرهای همجوار و مهمانان نوروزی به بیجار، تعداد مراجعین سرپایی روزانه به اورژانس با علائم مشخص کرونا به بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: ساده انگاری بیماری و مهمان نوازی خانواده های بیجار موجب افزایش تعداد افراد مبتلا به این بیماری خطرناک شده است که با توجه به شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی در کشور، بار دیگر از عموم مردم تقاضا مندیم، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ۲ عدد ماسک مختلف اقدام کرده، در خانه مانده و با پرهیز از تجمعات خانوادگی در قطع زنجیره انتقال همت کنند.

مرسا با بیان اینکه وضعیت شهرستان از چیزی که پیش‌بینی می‌شد به مراتب بدتر است افزود: بنابراین شهروندان این موضوع مهم را جدی بگیرند، رنگ بندی شهرستان که بر اساس معیارهای وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌شود، در صورت عدم رعایت و افزایش زنجیره انتقال از وضعیت نارنجی به سمت قرمز پیش می‌رود.

کد خبر 7208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha