۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
HDP خود را برای انحلال آماده می کند

سرویس ترکیه - اولین دادگاه رسیدگی به کیفر خواست انحلال HDP فردا برگزار می شود.

به گزارش کردپرس، به نقل از خلق تی وی دادسرای قانون اساسی ترکیه (AYM) اولین گزارش مربوط به رسیدگی به کیفرخواست انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را فردا ارائه خواهد داد. بنا بر این گزارش برای انحلال یا عدم انحلال HDP تصمیم گیری خواهد شد. بنابر این دبیرخانه HDP با تشکیل جلسه ای گزینه های ماندن در حزب، پیوستن به یک حزب جدید و شرکت در انتخابات با نامزدهای مستقل را مورد بحث و بررسی قرار داد.
بنابر گزارش رسانه بیرگون روسای HDP که از ابتدای تشکیل کیفرخواست به طور دائم با رای دهندگان خود در ارتباط بوده اند برداشت های خود را با توجه به نظر مردم در این جلسه به اشتراک گذاشتند. بر اساس رای اکثریت طرفداران حزب، HDP یک سمبل جنبش سیاسی است و می توان با یک حزب دیگر وارد انتخابات شد. بر اساس این نشست گزینه درخواست مذاکره رسمی با احزاب نزدیک مانند حزب مناطق دمکراتیک و حزب کار پذیرفته شد و شرکت در انتخابات با نامزدهای مستقل رای لازم را نیاورد.

بر طبق ماده 36 قانون احزاب سیاسی، این حزب برای شرکت در انتخابات باید حداقل تا 6 ماه پیش از انتخابات در نیمی از استان ها دفتر رسمی دایر کرده و میتینگ های تبلیغاتی بزرگ خود را برگزار کند، یا حداقل 20 نماینده در مجلس داشته باشد. اگر تصمیمی برای شرکت در انتخابات در حزبی دیگر گرفته شود، 20 نماینده باید از حزب استعفا داده و گزینه سازماندهی در استان ها را غیر فعال کنند.
دبیرخانه مرکزی حزب همچنین تصمیم گرفت فعالیت های سیاسی را در سراسر کشور بیشتر کرده و میتینگ های عمومی را با مشارکت گسترده برگزار کند.

کد خبر 7057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha