وضعیت کرونای انگلیسی در آذربایجان غربی حاد شد/ بیمارستان ها در آستانه تکمیل ظرفیت

سرویس آذربایجان غربی- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت بیمارستان های استان به ویژه ارومیه به علت افزایش قابل توجه بستری شدگان بیماران مبتلا به کرونا در حال تکمیل شدن است و وضعیت کرونای انگلیسی هم در استان بسیار حاد شده است.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: در حال حاضر، بیمارستان طالقانی تکمیل شده و در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه نیز ۱۳۰ نفر بستری مبتلا به کرونا وجود دارد.

او اظهار کرد: در صورتی که شاهد رعایت بیشتر موارد بهداشتی نباشیم، روند ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا به صورت جهشی افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: همه موارد بستری در استان را مبتلایان به کرونای انگلیسی در نظر می گیریم زیرا وضعیت این ویروس جهش یافته در استان بسیار حاد شده است.

دکتر آقازاده با ابراز نگرانی از بی توجهی به محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در آذربایجان غربی بیان کرد: رشد مسافرت ها از استان های دیگر با توجه به بسته شدن مسیرهای شمالی، ورود مسافران از شمال عراق به استان در ایام نوروز و نارنجی شدن وضعیت شهرهایی نظیر بانه، سقز، بیجار در استان کردستان و عجب شیر در آذربایجان شرقی موجب افزایش مبتلایان و بستری های کرونایی در استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: شهرستان های تکاب و میاندوآب نیز نظیر سردشت و بوکان از طریق رفت و آمد با شهرهای نارنجی همجوار در استان های دیگر، مستعد تبدیل وضعیت به نارنجی هستند که باید محدودیت های زیادی در جلوگیری از این امر اعمال شود.

او با اشاره به اینکه وجود بازارچه هایی نظیر تاناکورا در آذربایجان غربی باعث افزایش مسافرت به استان شده، گفت: جلوگیری از ورود و خروج به شهرها نارنجی باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

دکتر آقازاده با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان گفت: تا کنون 481 مورد سندرم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند که 272 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 254 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او ادامه داد: در آی سی یو 132 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد 32 نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در شبانه روز گذشته با 3 فوتی، مجموع فوتی های استان به 3729 نفر رسیده است. مجموع کل مبتلایان استان نیز از ابتدای شیوع تا کنون در کل استان 119 هزار و 892 نفر است.


کد خبر 6778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha