پروژه های فرهنگی و هنری قروه مورد بررسی قرار گرفتند

سرویس کردستان- پروژه های فرهنگی و هنری قروه بعد از درخواست هنرمندان قروه ای توسط رئیس مدیریت و برنامه ریزی کردستان مورد ارزیابی و بازدید و در نهایت پیگیری قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از نشست هنرمندان قروه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در راستای بررسی پروژه های فرهنگی و هنری با تأکید بر احداث پلاتو نمایش در قروه و مطابق وعده ای که «بهرام نصراللهی زاده» برای سفر به قروه داشت، این وعده محقق شد.

در این سفر که با هدف بازدید از پروژه های فرهنگی و هنری و در نهایت تصمیم گیری برای پلاتو نمایش صورت گرفت علاوه بر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی کردستان و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی کردستان حضور داشتند.

در این سفر از حمام تاریخی قصلان و پارک شهید بهشتی قروه با هدف اجرای پروژه های فرهنگی و هنری بازدید به عمل آمد.

بازدید اول: حمام تاریخی قصلان

حمام قصلان یکی از تاریخی ترین بناهای شهرستان قروه محسوب می شود که قدمت آن به به دوران زندیه و ایلخانی و بخشی هم به دوران قاجار باز می گردد اما با وجود این قدمت بالا این بنای تاریخی که می توانست تبدیل به یک مجموعه ارزشمند شود در سایه غفلت مسئولان در حال تخریب است.

علیرغم اینکه بارها این بنای تاریخی مرمت شده اما به دلیل اینکه مورد حفاظت قرار نمی گیرد مرمت کردنش دردی از زخم نابودی آن را درمان نمی کند. برای همین بود که وقتی هنرمندان قروه پیشنهاد راه اندازی موزه سنگ یا سکه و یا موارد دیگر را در این مکان دادند بسیار مورد استقبال «نصراللهی زاده» قرار گرفت و در حین بازدید از این حمام هم متوجه اهمیت آن و قدمت بالای این حمام و حتی روستای قصلان که در قدیم قروه را با آن یعنی «قروه قصلان» می شناختند، شد.

بازدید دوم: محل احداث پلاتو (پارک شهید بهشتی)

اصلی ترین درخواست هنرمندان قروه ای ساخت پروژه پلاتو نمایش براساس تفاهم نامه سال 95 بود. درخواستی که مکان آن در پارک شهید بهشتی در نظر گفته شد اما با موانع مختلفی همراه گشت.

در جریان بازدید رئیس مدیریت و برنامه ریزی کردستان و هیئت همراه او تمام محیط پارک و منطقه ای که برای پلاتو در نظر گرفته شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفت. نکات کلیدی برای انتخاب این پارک باز می گردد به دسترس پذیر بودن آن، حفظ امنیت پارک و مهم تر از همه در مرکز شهر بودن آن.

همه این موارد بود که وقتی پیشنهاد داده شد این پارک را به عنوان «پارک فرهنگ و هنر» معرفی کنند مورد استقبال ویژه «نصراللهی زاده» قرار گرفت و در حین بازدید هم به این نام اشاره داشت.

حاشیه ای تلخ: تلنبار شدن زباله ها در پارک

گرچه شهر قروه سال هاست از ضعف خدمات شهری منجمله جمع آوری زباله و بهداشت محیط شهری و تلنبار شدن زباله ها به مدت هفتگی و حتی ماهانه، رنج می برد اما حداقل انتظار می رفت پارک های سطح شهر از نظر بهداشتی وضعیت بهتری داشته باشند اما برخلاف انتظاری که بود در حین بازدید «نصراللهی زاده» و دیگر مسئولان استانی آنچه بیشتر از همه در این پارک به چشم آمد انباشت زباله در جای جای پارک بود که بسیار هم مورد انتقاد قرار گرفت. در کنار این وضعیت غیربهداشتی قطع شدن درختان کهنسال پارک مورد دیگری بود که تأسف این مسئولان استانی را برانگیخت و از اینکه کسی به فکر فضای سبز قروه نیست بسیار متأثر شدند.

در این میان وقتی بحث بهداشتی پارک مطرح شد، هنرمندان قروه سخاوتمندانه گفتند که اگر پلاتو نمایش اینجا راه اندازی شود ما خودمان قول می دهیم که اجازه ندهیم دیگر زباله ای در این پارک روی زمین ریخته شود و حتی برای نظافت آن هم کار می کنیم.

بعد از این بازدید نشست نهایی و تصمیم گیری در خصوص پروژه ها برگزار شد./

* گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 6640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha