سهم اقلیم کردستان از بودجه 12.67 درصد خواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق تأکید کرد: سهم اقلیم کردستان از بودجه، 12.67 خواهد بود و درصدهای سابق هرگز باز نخواهد گشت. این در حالی است که دولت اقلیم کردستان اطلاعات مربوط به حقوق نهادهای دولتی را بدون ذکر تعداد کارمندان به دولت مرکزی اعلام کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المستقله، ماجده التمیمی در این باره گفت: اقلیم کردستان اطلاعات مربوط به حقوق پرداختی به کارمندان نهادهای دولتی را بدون ذکر تعداد کارمندان مذکور اعلام کرده است. همچنین اربیل، اعلام می کند که از سال 2005 تاکنون، از مجموع 177 تریلیون دینار، 92 تریلیون دینار دریافت کرده است.

التمیمی با تأکید بر اینکه درآمدهای اقلیم کردستان از مرزها بیش از یک تریلیون دینار در سال است تصریح کرد: سهم اقلیم کردستان از بودجه 12.67 درصد است و درصدهای سابق هرگز بار دیگر بازنخواهد گشت.

این عضو فراکسیون سائرون در این باره تصریح کرد: ما نمی خواهیم بودجه را با رأی اکثریت تصویب کنیم. بلکه خواستار دستیابی به توافق و رضایت همه طرف ها هستیم و لازم است تسویه ای بین بغداد و اربیل صورت گیرد تا بدهکاری و بستانکاری طرفین از سال 2012 تاکنون مشخص شود.

کد خبر 6470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha