پیشنهاد دادن اختیارات صادرات نفت به اربیل به معنای جدایی اقلیم کردستان از عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق گفت: دادن حق صادرات نفت براساس پیشنهاد برخی نمایندگان به معنی جدا شدن [اقلیم کردستان، از عراق] و امری مردود است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "رعد المکصوصی" در این باره گفت: دادن حق صادرات نفت به اقلیم کردستان، در مقابل پایبندی اربیل به پرداخت حقوق کارمندانش، به صورت پیشنهاد یا نظر، مردود است. زیرا این موضوع به معنی جدا شدن [اربیل از عراق] است.

المکصوصی افزود: صادرات نفت، جزو وظایف دولت مرکزی است و نمی توان در این زمینه عقب نشینی کرد و دولت مرکزی، مسئولیت تقسیم درآمدها برای پرداخت حقوق کارمندان یا سایر هزینه ها را دارد.

این عضو فراکسیون سائرون تصریح کرد: دادن مجوز صادرات نفت به اقلیم کردستان، باعث ایجاد مشکلات عمیق تری خواهد شد و سایر استان ها نیز، چنین خواسته ای را مطرح خواهند کرد. از این رو، اختیار صادرات و مدیریت نفت باید در اختیار دولت فدرال باقی بماند.

برخی محافل سیاسی اعلام کرده اند عده ای از نمایندگان مجلس عراق، پیشنهادی درباره دادن حق صادرات نفت به اقلیم کردستان را مطرح کرده اند تا در مقابل پایبندی آن اربیل به جای ادامه صادرات نفت بدون اجازه دولت مرکزی و مطالبه حقوق کارمندانش از بغداد، به پرداخت حقوق کارمندانش و تقویت نیروهای امنیتی اقلیم پایبند باشد.

کد خبر 640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha