کارشناس عراقی: عدم پاسخ نظامی به ترکیه، امکان حمله به موصل را برای این کشور فراهم می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک کارشناس امنیتی عراقی درباره سناریوی سال 2014 و اشغال موصل هشدار داد و تأکید کرد بی توجهی دولت و پاسخ ندادن به تجاوزات ترکیه از نظر نظامی، امکان اشغال موصل را برای این کشور فراهم خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "علی الوائلی" در این باره گفت: تحرکات ترکیه و تجاوز آن به شمال سوریه و اشغال برخی مناطق در شرق فرات، طرحی برای اشغال بخشی از خاک سوریه است تا پس از آن، وارد عراق شده و استان نینوا را اشغال و به مناطق تحت کنترلش در سوریه متصل نماید.

الوائلی افزود: نادیده گرفتن تجاوز ترکیه به شمال عراق از سوی دولت، پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت و درباره تصمیم ترکیه برای اشغال نینوا در چارچوب طرحی برای تحقق مجدد نقشه عثمانی از نظر سیاسی هشدار داده شده است.

این کارشناس عراقی تأکید کرد: در صورتی که یگان های نظامی برای پاسخ به تجاوزات ترکیه اقدام و مرزها را کنترل نکنند ممکن است در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش های سیاسی برای منع ترکیه از حملاتش، سناریوی 2014 در نینوا تکرار شود.

علی الوائلی خاطرنشان کرد: با وجود سکوت دولت در مقابل حملات آنکارا، در صورتی که ارتش ترکیه به طرف شهرهای عراق پیشروی کند، با زیان فراوانی مواجه خواهد شد. به ویژه اینکه این طرح ها، زمینه ورود مجدد تروریسم به منطقه نینوا را فراهم می کند تا مانند وضعیتی که پس از ورود نیروهای ترکیه به خاک سوریه به وجود آمد تروریست ها بار دیگر فعالیتشان را از سر بگیرند.

کد خبر 4736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha