ارتش ترکیه  پس از زلزله ۲۴ بار به شمال و شرق سوریه حمله کرده است

سرویس سوریه - مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به تداوم حملات ارتش ترکیه علیه مناطق شمال و شرق سوریه اعلام کرد که ارتش ترکیه پس از زلزله ۶ فوریه تاکنون ۲۴ بار به این مناطق حمله کرده‌ است.

بە گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش ترکیه پس از وقوع زلزله ۶ فوریه ۲۴ بار به مناطق شمال و شرق سوریه حمله کرده‌ است.

بیانیه مرکز رسانه‌ای SDF که در آژانس خبری هاوار منتشر شد به شرح زیر است:

« پس از وقوع زلزله ۶ فوریه، دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن ۲۴ بار با سلاح‌های سنگین و تانک و هواپیماهای شناسایی و بدون سرنشین علیه مناطق ما حمله انجام دادند. ۳۴۸ بار هواپیماهای ارتش ترکیه بر فراز منطقه پرواز کردند و ۲۷ بار هواپیماهای جنگی و بالگردها در حریم هوایی منطقه پرواز کردند. علاوه بر آن، ارتش ترکیه بار دیگر از روش اطلاعاتی استفاده کردند و یک خودروی غیرنظامی را در محله شیخ‌مقصود حلب و خودروی دیگری را در حومه حسکه بمباران و منفجر کردند.

در نتیجه حملات ارتش ترکیه در ماه فوریه، چهار غیرنظامی کشته شدند که در میان آنها یک آواره ۷۰ ساله عفرینی دیده می‌شود و سه نفر از جمله یک زن در این حملات زخمی شدند. علاوه بر این، این حملات خسارات زیادی به خانه‌ها و اموال ساکنان مناطق شمال و شرق سوریه وارد کرد و حتی مانع از دسترسی ساکنان به محصولات کشاورزی خود شد. ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود به دروغ اعلام کردند که در کشتار غیرنظامیان دستی ندارند و رسانه‌های دولت ترکیه مدعی شدند یکی از نیروهای ما به نام «خلیل منجی» را کشته و وی را متهم به دست داشتن در حمله به استانبول کردند. اما ما تایید می‌کنیم که آن فرد هیچ ارتباطی با نیروهای ما ندارد و غیرنظامی است و از فعالیت‌های‌ نظامی و سیاسی به کلی دور است. علاوه بر تداوم حملات دولت ترکیه و اقدامات آن که منجر به کشتار شهروندان در مناطق ما می‌شود، واکنش نیروهای ما همچنان وابسته به روش‌های اخلاقی و انسانی است و نیروهای ما سعی در کمک به شهروندان در مناطق ویران‌شده و اقدام علیه اقدامات دولت ترکیه دارند.»

کد خبر 43431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha