توزیع کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل توسط هلال احمر سوریه در کانتون شهبا

سرویس سوریه - هلال احمر سوریه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد را بین افرادی که به دلیل زلزله ۶ فوریه از شهر حلب به کانتون شهبا آواره شده بودند، توزیع کرد.

به گزارش کردپرس، هلال احمر سوریه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد را بین افرادی که به دلیل زلزله ۶ فوریه از شهر حلب آواره گشته و به کانتون شهبا در حومه شمالی حلب که تحت کنترل نیروهای کرد است نقل مکان کرده‌اند، توزیع کرده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR) اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد شامل مواد امدادی، لباس و کالاهای ضروری برای رفع نیازهای مردم در شرایط موجود بوده و روند توزیع این کمک‌ها در اردوگاه‌ها، روستاها و شهرک‌های کانتون شهبا آغاز شده است.

شایان ذکر است، هلال احمر سوریه تاکید کرده است که فرایند توزیع این کمک‌ها باید تمامی اردوگاه‌ها، روستاها و شهرک‌های حومه شمالی حلب را برای کمک به آوارگان ناشی از زلزله، تحت پوشش قرار دهد.

منابع SOHR همچنین در ۲۲ فوریه گزارش دادند که کاروان کمک‌های بشردوستانه هلال احمر کردی در آن روز به کانتون شهبا رسیده است، پس از آنکه نیروهای دولتی سوریه اجازه عبور کاروان را از گذرگاه «الطایه» در حومه منبج دادند. نیروهای دولت سوریه ده روز از ورود کاروان هلال احمر کردی، متشکل از سه کامیون حامل دارو و کمک‌های امدادی و دو دستگاه آمبولانس، به منطقه شهبا، ممانعت به عمل آوردند.

کد خبر 43277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha