شهردار AKP به دلیل همکاری در پروژه های ساختمان های تخریب شده بازداشت شد

سرویس ترکیه - اوک کش کاواک شهردار AKP به دلیل همکاری در پروژه های ساختمان های تخریب شده در زلزله بازداشت شد.

به گزارش کردپرس، اوک کش کاواک، شهردار شهرستان نورداغی در استان غازی آنتپ، و عضو ارشد حزب عدالت و توسعه (AKP) به اتهام همکاری در ساخت و ساز ساختمان هایی که در زمین لرزه اخیر فرو ریختند، بازداشت شد.

دادستانی اصلاحیه پس از وقوع زلزله و تخریب شدن بسیاری از ساختمان های نوساز، قرار بازداشت بسیاری از پیمانکاران را که در این زمین لرزه ساختمان های آنها فرو ریخته بود، صادر کرد. یونس کایا یکی از این پیمان کاران بود که تخریب آپارتمان های او در زلزله باعث کشته شدن بسیاری از شهروندان شده بود. یونس کایا که همزمان عضو شورای شهر نورداغی و عضو کمیسیون پهنه بندی شهرداری بود، خود پیمانکار ساختمان های غیرقانونی نیز بود. او در حالی که قصد فرار به خارج از کشور را داشت در مرسین بازداشت شد. پس از بازداشت یونس کایا و آغاز تحقیقات و بازجویی ها، مشخص شد که یکی از شهرداران AKP به نام اوک کش کاواک در پروژه های ساخت و ساز او مشارکت داشته است.

پس از مشخص شدن این که کاواک در این ساخت و سازها نقش داشته است، دادستانی قرار بازداشت او را نیز صادر کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، کاواک نه تنها در پروژه های ساخت و ساز مشارکت داشته است، بلکه بازرسی‌هایی را که شهرداری باید در مراحل مختلف ساخت و ساز انجام دهد، انجام نداده است. او که پیشتر به عنوان پیمانکار مشغول به کار بوده است، ظاهرا پس از شهردار شدن از سوی AKP، شرکت را به برادرش عثمان کاواک واگذار کرده است.

عثمان کاواک برادر شهردار متخلف AKP، و دو فرزند او سه تن از قربانیان ساختمان های تخریب شده در زلزله بودند.

گفتنی است، نورداغی یکی از شهرهایی است که در آن بیشترین ساختمان‌ها در زلزله‌های پی در پی مرعش و آنتپ تخریب شدند.

کد خبر 43222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha