زلزله ترکیه چالشی بزرگ برای ادامه حیات سیاسی اردوغان

سرویس جهان- برخی کارشناسان معتقدند زلزله مرگبار ترکیه برای ادامه حیات سیاسی اردوغان چالش بزرگی ایجاد کرده که تنها با جبران خسارت و خدمات دهی مناسب برای بازماندگان قابل جبران است.

به گزارش کردپرس، تعداد قربانیان زلزله مرگبار هفته گذشته ترکیه به عدد 40000 نزدیکتر می شود. یکی از دلایل تعداد بالای کشته شدگان عدم رعایت استانداردهای ساختمان سازی منازلی در مناطق زلزله زده عنوان شده که توسط پیمانکاران نزدیک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بنا شده است.

برخی تحلیلگران سیاسی ترکیه با اشاره به این که وضعیت اردوغان با توجه به میزان بالای نرخ تورم اقتصادی، حتی قبل از زلزله اخیر متزلزل شده بود، هشدار داده اند وقوع این حادثه حیات سیاسی او را در آستانه برگزاری انتخابات عمومی و ریاست جمهور در ترکیه با چالش بیشتری روبرو کرده است.

سونر جاگپتای، تحلیلگر مسائل ترکیه در اندیشکده واشنگتن و نویسنده چندین کتاب درباره اردوغان، در این باره به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است زلزله و پیامدهای آن چالش بزرگی برای اردوغان ایجاد خواهد کرد.

او اشاره کرد که رفع این چالش به نتیجه خدمت رسانی به مردم زلزله زده، بالاتر نرفتن میزان تلفات و ادامه ارسال کمک های بین المللی بستگی دارد.

تیموتی اش، تحلیلگر موسسه بلو بی معتقد است رفع خطر چالش بوجود آمده برای اردوغان تنها به نحوه خدمت رسانی به مردم بستگی دارد اگر خدمت رسانی مناسب باشد مردم در پای صندوق های رای برای حزب حاکم و اردوغان جبران می کنند و اگر مردم ناراضی باشند نتیجه برعکس خواهد شد.

حمیش کینر، تحلیلگر مسائل امنیتی در موسسه وریسک مپل کرافت هم با اشاره به این که همه ابزارهای مفید دولتی در دست اردوغان است، تاکید کرد با ولخرجی در مناطق زلزله شده، تا حد زیادی کمبودها جبران و خطر چالش پیش آمده برای او رفع خواهد شد. او همچنان به پیروزی اردوغان در انتخابات معتقد است.

کد خبر 42811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha