طرح اصلاح الگوی کشت، نیازمند فرهنگ سازی است

سرویس کرمانشاه _ محمد رشیدی گفت: طرح اصلاح الگوی کشت از جمله طرح های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که پیش از اقدامات قانونی، نیازمند فرهنگ سازی ست.

به گزارش کردپرس؛ محمد رشیدی در جلسه کارگروه کشاورزی با حضور رییس ،معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و اعضاء این کارگروه با اشاره به نقش و اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور گفت ؛ طرح امنیت غذایی از طرح های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که در صورت تصویب کمک شایانی به اقتصاد کشور و بخش کشاورزی خواهد کرد.

وی سپس ضمن تاکید بر هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو جهت پیشبرد برنامه های وزارت جهاد کشاورزی گفت؛ همکاری این دو وزارتخانه می تواند بسترهای اجرای اصلاح الگوی کشت را در کشور مهیا نماید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با پرداختن به موضوع سامانه سردسیری و اهمیت آن در اقتصاد کشاورزی منطقه گفت: پیگیری های بسیاری جهت اجرای سامانه سردسیری در حال انجام است و با توجه به اینکه سامانه سردسیری جزء مصوبات سفر مقام معظم رهبری است بر اجرا و عملیاتی شدن آن اصرار داریم.

وی آنگاه به موضوع تنظیم بازار و ضرورت توجه به این مقوله در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت؛ در این خصوص پیشنهاداتی در خصوص تشکیل سازمان بازرگانی و یا وزارت بازرگانی در سطح مجلس مطرح است که امیدواریم با ساماندهی موضوع شاهد ثبات بیشتر بازار کالاهای کشاورزی باشیم.

رشیدی در پایان با پرداختن به مشکل اشتغال در استان کرمانشاه افزود؛ نیاز اصلی استان کرمانشاه اشتغال است و بخش کشاورزی می تواند در این راستا موثر باشد.

گفتنی است در این جلسه مدیران سازمان و اعضاء این کارگروه به طرح نظرات و پیشنهادات خود جهت توسعه بخش کشاورزی و بیان مشکلات پرداختند .

کد خبر 42593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha