هشدار بین المللی برای درخواست کمک به صدا درآمد

سرویس ترکیه - ویزر کشور ترکیه از به صدا در آمدن زنگ هشدار بین المللی برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

به گزارش کردپرس، در پی وقوع زلزله 7.4 ریشتری در مرعش ترکیه که باعث ایجاد خسارت های فراوان و تلفات جانی بالا شد، سلیمان سویلو وزیر کشور، از اعلام هشدار سطح چهارم یعنی هشدار بین المللی برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

سویلو که در اولین ساعت های پس از وقوع زلزله در نشست سازمان آفاد شرکت کرده بود، از آمادگی همه تیم های مربوطه در زمینه امداد و نجات خبر داد.

او با اعلام این که تا کنون دست کم 22 پس لرزه رخ داده که بزرگترین آنها 6.6 ریشتر بوده، گفت که در حال حاضر نمی توان برآوردی از میزان تلفات یا خسارات مادی داشت.

وزیر کشور ترکیه از شهروندان خواست تا در جایی که هستند بمانند و از استفاده از خودروها خودداری کنند. زیرا اولویت همه در حال حاضر نجات کسانی که زیر آوار مانده اند و انتقال زخمی ها به بیمارستان است و راه باید برای آمبولانس ها باز بماند.

او از رسانه ها و مردم خواست تا از انتشار اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

وزیر کشور ترکیه از اعزام هواپیماهای باری به منطقه خبر داد. او و شماری دیگر از وزرا و مقامات دولتی به همراه استانداران راهی مناطق زلزله زده شدند.

وزارت کشور ترکیه از مردم خواست تا از اشغال کردن خطوط تلفن خودداری کنند و خط ها را آزاد بگذارند و از پیامک برای انتقال پیام ها استفاده کنند.

لازم به ذکر است که بامداد امروز در ساعت 4.17، زمین لرزه ای با بزرگی 7.4 ریشتر در مرعش، و زمین لرزه های پیاپی با بزرگی 6.5 و 6.4 ریشتر در مناطق مختلف غازی آنتپ به وقوع پیوستند. این زمین لرزه در استان های مالاتیا، باتمان، بینگل، حکاری، الازیغ، کیلیس، دیاربکر، ماردین، سیرت، شرناخ، وان، موش، بیتلیس، آدانا، عثمانیه و ختای حس شد. مرکز پژوهش های زمین شناختی ایالات متحده (USGS) بزرگی زمین لرزه مرعش را 7.8 ریشتر اعلام کرده است.

بنا بر برآوردهای اولیه رسانه ها، شمار مفقودین و کسانی که زیر آوارها مانده اند به هزاران تن می رسد.

کد خبر 42406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha