افزایش 250 هکتاری  سطح باغ‌های شیبب‌دار کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ مجری طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۲۵۰ هکتار به سطح باغ‌های شیبب‌دار اضافه خواهد شد که با تحقق این طرح پیش‌بینی می‌شود سالانه ۵۰۰ تُن محصولات به مجموعه تولید محصولات کشاورزی استان اضافه شود.

به گزارش کردپرس، عبدالحمید مؤمنی در جمع خبرنگاران گفت: حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و حداکثر استفاده کردن از منابع موجود در راستای کمک به اهداف بلند‌مدت کشور در زمینه کشاورزی از اهداف مهم این طرح است.

وی جلوگیری از تخریب و تبدیل اراضی و حفاظت منابع آب و خاک را در قالب دیگر اهداف آن عنوان کرد و افزود: می‌توانیم در زمینه خیلی از محصولات تولیدکننده باشیم ولی منبعی‌ که بتواند آب تولید کند تقریبا غیرممکن است، بنابراین باید این منابع حفاظت شود یکی از دلایل بحث توسعه باغات حفاظت منابع آب و خاک و برقراری تغذیه مثبت آبی سفره‌های زیرزمینی است.

مومنی افزود: پیشگیری از فرسایش خاک و سیل‌های ویرانگر، حفظ ذخایر ژنتیکی، تنوع گونه‌های گیاهی، مقابله با پدیده گردو غبار و اثرات زیان‌بار ریزگردها، کاهش بیماری‌های انسانی، افزایش سلامت بهره‌برداران و فراهم کردن امنیت غذایی از دیگر مزایای مثبت توسعه باغات روی اراضی شیبدار است که مؤمنی از آن‌ها یاد کرد.

وی ادامه داد: با انجام آن فقر، پدیده مهاجرت کاهش می‌یابد و شرایط توریستی بهینه در عرصه به وجود می‌آید و ارز قابل توجهی از این طریق وارد کشور می‌شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: انگور، بادام، سنجد، زیتون، زعفران، گیاهان دارویی، گل محمدی، زالزالک و حتی عناب را می‌توان به صورت دیم روی اراضی شیبدار پرورش و توسعه داد.

وی در پایان، گفت: ۲۵۰ هکتار به سطح باغ‌های شیبب‌دار اضافه خواهد شد که با تحقق این طرح پیش‌بینی می‌شود سالانه ۵۰۰ تُن محصولات به مجموعه تولید محصولات کشاورزی استان اضافه شود.

کد خبر 41005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha