زمان افتتاح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه جلو افتاد

سرویس آذربایجان غربی- پس از انتشار خبر انتقادی موکول کردن زمان بهره برداری مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به سال آینده در خبرگزاری کردپرس و تناقض موجود با برنامه های کارگروه ملی احیای دریاچه، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در نهایت به تغییر خبر در خروجی سایت خود اقدام و زمان افتتاح پروژه را پایان سالجاری اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، پس از اینکه دهم دی ماه جاری، خبرگزاری کردپرس در خبری با عنوان افتتاح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه باز هم عقب افتاد! به نقل از سرپرست معاونت توسعه و بهره برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی که بهره برداری مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را پایان شهریور ماه سال آینده عنوان کرده بود، نوشت: «با وجود تخصیص صد درصدی اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور در رابطه با احیای دریاچه ارومیه، مشخص نیست که چرا تکمیل ٧ درصد باقیمانده مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه دو سال باید زمان ببرد؟ آیا اعتبارات تصفیه خانه فاضلاب به این پروژه تعلق نگرفته یا اینکه این پروژه هم همچون تونل انتقال آب به مشکل فنی خورده است که همچنان در انتظار افتتاح است؟!»

این درحالیست که دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه هم از تخصیص صد درصدی اعتبارات و بهره برداری پروژه مذکور تا پایان سال جاری خبر داده بود.

انتقاد خبرگزاری کردپرس، با انتشارت این مطلب در خصوص به عقب افتادن پروژه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ٩٣ درصد پیشرفت فیزیکی علیرغم تخصیص اعتبارات، در نهایت منجر به تغییر خبر در خروجی سایت شرکت آبفای آذربایجان غربی شد و اینبار سرپرست معاونت توسعه و بهره برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از بهره برداری مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه تا دهه فجر امسال خبر داد.

مدول سوم تصفیه خانه با ظرفیت اسمی ٦٠هزار متر مکعب در شبانه روز وارد فاز بهره برداری شده و بیش از ٣٠٠هزار نفر از جعیت هدف را تحت پوشش قرار خواهد داد.

البته این پروژه تا پاییز سال ١٤٠٠ بنا بر اعلام آبفای استان، ٩٣ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در طی یک سال اخیر هنوز ٧ درصد باقیمانده تکمیل نشده است.

اتمام این طرح علاوه بر مزایای زیست محیطی و ارتقای بهداشت عمومی، قرار است نقش مهمی نیز در احیای دریاچه ارومیه داشته باشد و با بهره برداری از مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب می بایست سالانه بیش از ٥١ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده از طریق ١١کیلومتر خط انتقال وارد پیکره دریاچه ارومیه شود.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

کمترین تعامل را با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم/هدر رفت آب در این حوزه بالاست

دعوت گزینشی خبرنگاران به تور خبری طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه!

دریاچه ارومیه در احتضار!

آبفای آذربایجان غربی هم از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد

کد خبر 40992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha