وضعیت کاروانسرای تاریخی ماهیدشت تاسف آور است

سرویس کرمانشاه _ فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه کاروانسرای ماهیدشت مثالی برای مدیریت آشفته در گذشته است بیان کرد: برخی از تجهیزات نصب شده در کاروانسرا به سرقت رفته است و نم دیوارها و سازه کاروانسرا را تهدید می‌کند و باید به وضعیت نگهداری از این اثر تاریخی تأسف خورد.

به گزارش کردپرس، ابراهیم رحیمی زنگنه پس از بازدید میدانی از کاروانسرای شاه عباسی ماهیدشت و برگزاری جلسه بررسی مشکلات این بنای تاریخی در بخشداری ماهیدشت اظهار داشت: در بازدید از این اثر تاریخی مشخص شد که این بنای تاریخی وضعیت مناسبی ندارد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه کاروانسرای ماهیدشت مثالی برای مدیریت آشفته در گذشته است بیان کرد: برخی از تجهیزات نصب شده در کاروانسرا به سرقت رفته است و نم دیوارها و سازه کاروانسرا را تهدید می‌کند و باید به وضعیت نگهداری از این اثر تاریخی تأسف خورد.

رحیمی زنگنه با اشاره به اینکه کاروانسرای ماهیدشت از بناهای به یادگار مانده از دوران صفویه است خاطرنشان کرد: این کاروانسرا ظرفیت مناسبی برای تبدیل به هتل دارد تا همچون هتل موجود در کاروانسرای بیستون پذیرای مسافران باشد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه این کاروانسرا در بهترین نقطه آب و هوایی کشور قرار دارد بیان کرد: کاروانسرای ماهیدشت یکی از کاروانسراهای دوران صفویه در استان کرمانشاه است که جان‌پناه کاروان‌ها به‌ویژه کاروان‌های زائران سرزمین وحی و عتبات عالیات بوده است.

این مقام مسئول مشکلات پیش روی کاروانسرا ماهیدشت را مرمت بنا و شیوه بهره‌برداری از آن دانست و تصریح کرد: این بنای تاریخی به عنوان موقوفه در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه و تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه کاروانسرای ماهیدشت سال‌ها پیش با سرمایه‌گذاری کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مرمت شده است و این کانون برای چند سال حق بهره‌برداری از آن را دارد تأکید کرد: کانون جهانگردی در طول سال‌های گذشته این مجموعه را در بازه‌های زمانی به افرادی برای بهره‌برداری اجاره داده است که شیوع ویروس کرونا سبب قطع درآمدهای مدیریت فعلی کاروانسرا شده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه از مذاکره با کانون جهانگردی و فرد طرف قرارداد با این کانون برای تعیین وضعیت حقوقی مدیریت بر کاروانسرا خبرداد و افزود: پس از این مرحله، مرمت و بازسازی کاروانسرا انجام خواهد شد تا بتوانیم برای ایجاد درآمد پایدار در ماهیدشت از این کاروانسر بهره‌برداری کنیم.

کد خبر 40034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha