دو زن در عملیات نظامی ترکیه در حکاری کشته شدند

سرویس ترکیه - در عملیات نظامی ترکیه در یوکسک اوای حکاری دو زن کشته و یک تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش کردپرس، در عملیات نظامی ترکیه در مناطق روستایی یوکسک اُوای حکاری دو زن که وزارت کشور ترکیه ادعا می کند عضو حزب کارگران (PKK) بوده اند، جان باختند و یک نفر دیگر مجروح شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، عملیات نظامی حوالی ساعت 4 بامداد گذشته در روستاهای ممکاوا، دارا، کاپورت و نباره از توابع شهرستان یوکسک اوا در استان حکاری، آغاز شد. در این عملیات درگیری سختی بین نیروهای YJA-Star و نیروهای نظامی ترکیه درگرفت. مزوپوتامیا به نقل از منابع محلی خود اعلام کرده است که پس از درگیری ها اجساد متعلق به دو زن به بیمارستان دولتی یوکسک اوا منتقل شده اند. همچنین یک شهروند مجروح نیز بازداشت شده است.

در حمله بامدادی نظامیان به روستای ممکاوا، نیروهای نظامی شهروندان را از خانه ها بیرون آورده و به جستجوی خانه ها پرداختند. در این عملیات 5 شهروند به نام های زنوره، زینه، عادله، ژیان و الهام اوزکاپلان از اعضای یک خانواده بازداشت شدند. همچنین 5 شهروند دیگری که از هویت آنها اطلاعی در دست نیست نیز بازداشت شدند.

پس از بازداشت این ده شهروند از روستای ممکاوا وکلایی که برای دفاع از آنها به دادسرا مراجعه کرده بودند، اجازه ملاقات با این افراد را پیدا نکردند.

بنا بر خبر TRT، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با اعلام خبر عملیات نظامی در یوکسک اوا ادعا کرد که این دو فرد کشته شده از اعضای PKK بوده اند.

رسانه های کردستان ترکیه تا کنون هویت این دو فرد را تایید نکرده اند.

کد خبر 38513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha