79 روزنامه نگار در ترکیه زندانی هستند

سرویس ترکیه - با دستگیری دو روزنامه نگار دیگر شمار روزنامه نگاران زندانی در ترکیه به 79 تن رسید.

به گزارش کردپرس، بنا بر اعلام انجمن روزنامه نگاران دجله فرات (DFG) با دستگیری دو تن دیگر از روزنامه نگاران در ماه آگوست، شمار روزنامه نگاران دربند ترکیه به 79 تن رسید.

بر اساس گزارش ماهانه منتشر شده از سوی DFG، در ماه آگوست 11 روزنامه نگار مورد حمله قرار گرفتند، به خانه یک روزنامه نگار حمله شد، 5 روزنامه نگار بازداشت شدند و دو تن از آنها با دستور قاضی روانه زندان شدند، 5 روزنامه نگار مورد سوء رفتار قرار گرفتند، 8 روزنامه نگار تهدید شدند، و از فعالیت 5 روزنامه نگار در حالی که در حال انجام وظایف خبرنگاری خود در زمین خبر بودند، ممانعت به عمل آمد. همچنین 37 تن از روزنامه نگاران زندانی در زندان های ترکیه قربانی نقض حقوق بشر شدند.

در ادامه این گزارش آمده است که 4 روزنامه نگار به دلیل بیان اندیشه هایشان و انتشار خبر بازجویی شدند. برای 4 روزنامه نگار دادخواست قضائی تهیه شد. در ماه آگوست در مجموع 20 روزنامه نگار برای پرونده های قضائی شان به دادگاه ها رفتند.

نهاد عالی نظارت بر صدا و سیمای ترکیه (RTÜK)، سه مؤسسه مطبوعاتی را جریمه کرد، 22 برنامه را ممنوع کرد، 5 برنامه را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد، برای 3 برنامه دستور ممنوعیت پخش صادر کرد، 4 پایگاه اینترنتی را مسدود کرد، 115 خبر را فیلتر کرد و 4 عنوان را در سرویس های جستجو فیلتر کرد.

در این ماه اسماعیل آری خبرنگار روزنامه بیرگون ترکیه در حال تهیه خبر از قطع غیر قانونی درختان در پارک چکمه کوی از سوی معاون رئیس پلیس چکمه کوی استانبول تهدید به بازداشت شد. خبرنگارانی که در حال تهیه خبر از راهپیمایی در میدان ایستاسیون دیاربکر بودند، از سوی نیروهای پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. خبرنگار مزوپوتامیا در میتینگ وان از سوی پلیس با اسلحه به مرگ تهدید شد.

در گزارش DFG با محکوم کردن خشونت علیه خبرنگاران آمده است که تحقیقات قضائی علیه عاملان خشونت ها آغاز خواهد شد.

کد خبر 37825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha