۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
HDP دستگیری سمرا گُزل را محکوم کرد 

سرویس ترکیه - HDP دستگیری سمرا گُزل نماینده عزل شده دیاربکر را نامشروع دانست و آن را نشانه عجز حکومت AKP توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای دستگیری سمرا گُزل (گوزل) نماینده دیاربکر را امری نامشروع و غیر اخلاقی توصیف کرد و استفاده تبلیغاتی حزب حاکم از آن را نشانه به زوال رفتن این حکومت دانست.

هیأت اجرایی مرکزی HDP با انتشار بیانیه ای در پایگاه رسمی این حزب، اعلام کرد: «بازداشت گُزل ادامه کودتای تبلیغاتی حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) است.»

HDP با یادآوری کشته شدن ولکان بورا نامزد سابق گُزل در جریان درگیری ها، اعلام کرد که گُزل خود به دلیل از دست دادن بستگانش در جریان درگیری ها قربانی است و حکومت نمی تواند قربانیان حوادثی را که خود مسئول آنها بوده است، مجرم بداند.

HDP گزارش های پلیس را که در آنها ادعا شده بود گُزل سعی داشته با کلاه گیس هویت خود را مخفی کند، رد کرده و تصمیمات قوه قضائیه را سوگیرانه توصیف کرد.

هیأت اجرایی مرکزی HDP با اشاره به تصاویر متعدد منتشر شده از مسئولین جرایم بزرگ، اختلاس گران و سران مافیا با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، نوشت: «هدف گیری و عملیات علیه نماینده ما از سوی وزیری که ترکیه را به بهشت مجرمان مبدل کرده است، رقت انگیز و نشان دهنده ناتوانی او است. همچنین ادبیات پست و سخیف سویلو علیه نماینده ما نشان دهنده سطح نازل اخلاقی او است.»

در پایان این بیانیه آمده است: «ما تا زمانی که دوستان و سیاستمداران ما، از جمله سمرا گزل، نماینده بازداشت شده مان، آزاد شوند و جنایتکاران واقعی به دست عدالت سپرده شوند، به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»

لازم به ذکر است که سمرا گُزل نماینده دیاربکر که به دلیل انتشار تصاویرش با نامزد سابقش ولکان بورا به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (PKK) با اکثریت آرا از سمت خود برکنار شده بود، دو روز پیش در حمله پلیس ضد ترور (TEM) به مکان اقامتش در استانبول با شکلی خشونت آمیز بازداشت شد و یک روز بعد در حالی که به دلیل پایان هفته دادگاه ها تعطیل بودند، حکم زندانی اش صادر و روانه زندان شد. انتشار تصاویر توهین آمیز و خشونت بار پلیس با او، باعث واکنش گسترده سیاستمداران و طرفداران HDP شد. در این تصاویر گزل در حالی که دست هایش از پشت با دستبند بسته شده اند (بستن دست از پشت صرفا مخصوص جنایت کاران خطرناک است و نوعی خشونت محسوب می شود) و چند پلیس سر او را به سمت پایین فشار می دهند، به سوی ماشین پلیس کشیده می شود.

کد خبر 37820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha