شریک جنایت ترکیه در سوریه نشوید

سرویس ترکیه - 308 تن از روشنفکران و هنرمندان برجسته ترکیه با امضای بیانیه ای به 6 حزب اپوزیسیون ترکیه هشدار دادند که شریک جنایت های حکومت ترکیه در سوریه نشوند.

به گزارش کردپرس، 308 تن از دانشگاهیان، روزنامه نگاران، نویسندگان و بازیگران مشهور ترکیه در بیانیه مشترکی از اپوزیسیون 6 گانه ترکیه خواستند تا با موافقت با حمله ترکیه به سوریه، شریک جرم حکومت ترکیه نشود.

در بخشی از این بیانیه که در پایگاه خبری T24 منتشر شده، آمده است: «در عملیات پنجه قفل که در کردستان عراق انجام شده، تا کنون دست کم بیش از 40 نیروی نظامی ترکیه و صدها غیر نظامی منطقه کشته شده اند. انگار این کافی نبوده که حالا حکومت می گوید "یک شب به سوریه حمله می کنیم". هیچ توجیهی برای این عملیات وجود ندارد. تهدید از سوی سوریه بهانه ای است که توسط ائتلاف حاکم ایجاد شده است... در این سرزمین ها مردمی زندگی می کنند که برای دفاع از هستی و کیان خود مبارزه می کنند، کشته می شوند و متحمل رنج های بزرگی می شوند.»

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سربازان جان باخته ترکیه در عملیات برون مرزی این کشور آمده است: «هیچ کس جز شرکای قدرت از این جنگ منفعتی ندارد. فرزندان ما که مجبور به جنگیدن در سرزمین های دیگر شده اند، نه به خاطر وطن بلکه به خاطر بقای حکومت کشته شدند. این جنگ خسارت زیادی را به 84 میلیون شهروند ترکیه تحمیل می کند.»

روشنفکران و هنرمندان امضا کننده این بیانیه در ادامه با بیان این که تا کنون یک مخالفت جدی در برابر جنگ از 6 حزب اپوزیسیون ترکیه شنیده نشده است، اعلام کرده اند: «اگر صدای خود را علیه سیاست جنگ طلبانه حکومت بلند نکنید، شریک جنایات علیه بشریت و کشتار مردم خواهید بود. شما نباید در هیچ یک از جنایات این حکومت به ویژه در جنگ شرکت کنید.»

کد خبر 36757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha