در ترکیه جایی به نام روبوسکی نداریم/عاقبت هر کسی که در ترکیه کردستان را به رسمیت بشناسد، فلاکت است

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی رئیس MHP در سخنانی در واکنش به سفر قلیچدار اوغلو به شرناخ و روبوسکی، اعلام کرد که در ترکیه هرگز جایی به نام روبوسکی و کردستان وجود نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش کردپرس، چند روز پس از دیدار کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با خانواده های جان باختگان کشتار روبوسکی، دولت باغچه لی رئیس حزب حزب حرکت ملی (MHP) در سخنانی با تاختن به رئیس اپوزیسیون ترکیه گفت که در ترکیه هرگز جایی به نام روبوسکی وجود نداشته و نخواهد داشت.

باغچه لی در واکنش به بازدید قلیچدار اوغلو از اولودره شرناخ و دیدار با خانواده های جانباختگان روبوسکی، قول برای مجازات عاملان این کار را، ریختن آب به آسیاب دشمن و حمایت از تجزبه طلب ها توصیف کرد و گفت: «قلیچدار اوغلو به ویژه باید این را بداند که در ترکیه جایی به نام روبوسکی وجود ندارد، هرگز نبوده است و نخواهد بود.»

رئیس ملی گرای افراطی MHP در ادامه به رسمیت شناختن جایی به نام روبوسکی را که نام کُردی این روستا می باشد «اعلان جنگ و خدمت به تجزیه طلبی» توصیف کرد.

او خطاب به کردهای ترکیه گفت: «برادران "کردتبار" من قلیچدار اوغلو آنقدر بد طینت است که می خواهد از شما سوء استفاده کند. عاقبت هر کسی که بخواهد از ترکیه جایی به نام "کردستان" بیرون بکشد فلاکت خواهد بود.»

کد خبر 36706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha