بازداشت شمار زیادی از شرکت کنندگان در مراسم  گرامی داشت قربانیان کشتار سوروچ

سرویس ترکیه - شمار زیادی از شرکت کنندگان در مراسم گرامی داشت جان باختگان کشتار سوروچ بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای پلیس ترکیه روز گذشته با حمله به تجمعات گرامی داشت یاد جان باختگان کشتار سوروچ، افراد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و شمار زیادی از افراد را بازداشت کردند.

این تجمعات در میدان کادی کوی استانبول، کیزلای آنکارا و گون دوغدوی ازمیر برگزار شدند که همه آنها با مداخله شدید نیروهای پلیس مواجه شدند.

نیروهای پلیس با حمله به تجمع کادیکوی استانبول، دست کم 104 تن را بازداشت کردند که از میان این افراد 88 تن آزاد شدند. بقیه افراد به اتهام مقاومت در برابر پلیس همچنان در بازداشت به سر می برند و قرار است امروز در دادگاه حاضر شوند.

در ازمیر نیز 19 تن از تجمع کنندگان در میدان گون دوغدو در حالی که می خواستند در دریا گل بریزند، توسط نیروهای پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شدند.

رسانه ها همچنین خبر از بازداشت برخی از افراد در درگیری های روز گذشته در میدان کیزیلای آنکارا دادند.

لازم به یادآوری است، در زمان بحران کوبانی، تعدادی از جوانان کرد اهل ترکیه، به طور داوطلبانه برای کمک به کودکان کوبانی و اهدای عروسک و اسباب بازی راهی این شهر بودند. آنها در مرکز فرهنگی سوروچ تجمع کرده بودند که با انفجار یک بمب 33 تن جان خود را از دست دادند و ده ها تن دیگر مجروح شدند. حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) حکومت را مسئول این کشتار می داند.

کد خبر 35862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha