انجمن زبان، فرهنگ و هنر کردی در آنکارا آغاز به کار کرد

سرویس ترکیه - ساختمان انجمن فرهنگ و هنر کردی عنقا با هدف آموزش و گسترش زبان، فرهنگ و هنر کردی در مرکز شهر آنکارا فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، انجمن فرهنگ و هنر و زبان «آنکا/عنقا» (Anka-Der) برای حمایت از زبان و فرهنگ کردی، همچنین آموزش و گسترش این زبان و فرهنگ، در آنکارا آغاز به فعالیت کرد. همزمان ساختمان این انجمن در منطقه کیزیلای در مرکز شهر آنکارا افتتاح شد.

در مراسم افتتاح ساختمان انجمن عنقا، نمایندگان و مدیران استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، رئیس مشترک انجمن حقوق بشر شاخه آنکارا، و شماری از اعضای جمعیت مادران صلح و نمایندگان و اعضای بسیاری از اتحادیه ها و انجمن ها شرکت کردند. در این مراسم بر اهمیت تکلم به زبان کردی به تمامی گویش ها و لهجه ها تأکید شد.

کمال مکرمین باروت، رئیس و بنیانگذار Anka-Der در سخنانی در این مراسم، با اشاره به سیاست یکسان سازی که سال ها است در ترکیه در حال انجام است، از آغاز دوره های آموزشی زبان و فرهنگ کردی در این مرکز خبر داد.

پس از سخنرانی باروت، حضار به گفتگو درباره سیاست های کردستیزانه و مثال های آن در زندگی روزمره پرداختند و بر لزوم مبارزه با این سیاست ها تأکید کردند.

این مراسم با خواندن شعر به زبان کردی، دنگ بژی و نواختن موسیقی های فولکلوریک کردی به پایان رسید.

کد خبر 34005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha