کمبود فرآورده‌های خونی در پایگاه انتقال خون مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره انتقال خون مهاباد با اشاره به کمبود فرآورده‌های خونی در این پایگاه از مردم این شهرستان خواست برای اهدای فوری خون در همه گروه‌ها به این پایگاه مراجعه کنند.

داوود نصرارکن با اشاره به اینکه این پایگاه تامین‌کننده نیاز خونی جنوب آذربایجان‌غربی است، به خبرنگار کردپرس اظهار داشت: ذخایر بانک خون این پایگاه با توجه به شروع فصل سرما و کاهش آمار مراجعه‌کنندگان با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه رو شده و نیاز است شهروندان با هر گروه خونی ضمن مراجعه به اداره انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای خون کنند.

او ادامه داد: اهداکنندگان خون در تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ۱۳:۳۰ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

رییس اداره انتقال خون مهاباد تاکید کرد: پنجشنبه ۱۷ مهر ماه هفته جاری نیز با وجود تعطیلی رسمی، امکان اهدای خون در این پایگاه برای شهروندان مهیا شده که مراجعه‌کنندگان می‌توانند با حضور خود بخشی از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

نصرارکن با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با حضور در این پایگاه گفت: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

او در پایان با اشاره به اینکه اداره انتقال خون مهاباد تامین‌کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است، بیان کرد: با توجه به نیاز فوری اتاق‌های عمل به خون لازم است شهروندان گرامی در راستای نجات افراد و کمک به بیماران خاص و نیازمندان به امر خیر و خداپسندانه اهدای خون اقدام کنند.

کد خبر 330237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha