جنگ در کردستان عراق و کردستان ترکیه ادامه دارد: اعزام پزشکان متخصص برای درمان مجروحان

سرویس ترکیه - شمار زیادی از پزشکان متخصص برای درمان مجروحان جنگی عملیات های نظامی ترکیه در داخل و خارج از کشور، به بیمارستان صحرایی منطقه یوکسک اُوا اعزام شدند.

به گزارش کردپرس، در حالی که درگیری ها در مناطق زاپ، آواشین و متینا به شدت ادامه دارد، و چند عملیات جدید در کردستان ترکیه آغاز شده است، شمار زیادی از پزشکان متخصص و اساتید حوزه پزشکی از استان های غربی به حکاری اعزام شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، به دلیل افزایش شمار مجروحان جنگی، یک بیمارستان صحرایی بزرگ با ظرفیت بالا در روستای ارتوش (نام ترکی: اوزون دره) در منطقه مرزی چوکورجا در استان حکاری احداث شد.

بر اساس اطلاعات دریافت شده از منابع محلی، بیمارستان دولتی یوکسک اُوا تنها مجروحان جنگی را پذیرش می کند. در 4 روز گذشته 6 نیروی نظامی مجروح که وضعیت آنها وخیم اعلام شده است به این بیمارستان منتقل شده اند.

در حالی که ترکیه به عملیات نظامی در آن سوی مرزها در کردستان عراق ادامه می دهد، یک عملیات نظامی جدید در مناطق سیناوا (نام ترکی: قامیشلی)، اورمار (داغلیجا) و دوسکی به راه انداخته است. پیش از آغاز عملیات در این مناطق تمام شبکه های ارتباطاتی از قبیل تلفن و اینترنت در همه روستاهای منطقه قطع شده است.

اطلاعات به دست آمده از منابع محلی از اعزام کاروان های نظامیان به مناطق مرزی و عملیاتی، همچنین استقرار نظامیان در نقاط استراتژیک مناطق مورد نظر حکایت دارد. تحرک نظامی به ویژه با بالگردهای ارتش ترکیه در اطراف پایگاه فرماندهی لشکر 3 پیاده نظام یوکسک اُوا به چشم می خورد.

کد خبر 31955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha