حوزه گردشگری کشاورزی در بانه توسعه می یابد

سرویس کردستان - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه گفت: با توجه به ظرفیت‌های که در زمینه کشاورزی و روستایی در شهرستان بانه وجود دارد گردشگری در این بخش براساس ظرفیت‌های موجود توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش کرد پرس، سعدالله رحیمی خواه در جلسه توسعه گردشگری بخش کشاورزی شهرستان بانه, گفت: کشاورزان در فصول مختلف سال فعالیت هایی دارند که این فعالیت می توانند زمینه را برای جذب گردشگران فراهم کند.

وی با اشاره به حضور گردشگران و مسافران خرید در بانه, اظهار کرد: این فعالیت ها شامل کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و دیگر فعالیت ها است که باید این فعالیت ها طوری انجام شود که زمینه را برای جذب گردشگران فراهم کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه افزود: در چند دهه گذشته بازار بانه زمینه را برای جذب مسافران و گردشگران فراهم کرد که این فرصت بسیار خوبی برای حفظ و افزایش اقتصاد گردشگری است که در این راستا از ظرفیت های بخش کشاورزی نیز بهره گیری می شود.

رحیمی خواه با بیان اینکه حضور گردشگران باعث توسعه دیگر بخش ها می شود، ادامه داد: برای توسعه صنعت گردشگری کشاورزی باید تقویم زمانبندی فعالیت های کشاورزی تهیه و در اختیار آژانس های مسافرتی و هتل داران قرار گیرد و گردشگران را با شیوه کار کشاورزان که جذابیت خاصی دارند آشنا کنند.

وی یادآور شد: توسعه مزرعه گردشگری نیز از دیگر برنامه های گردشگری کشاورزی است که زمین کشاورزی محصولاتی که کشت می شود توسط گردشگر برداشت شود و فضای برای اسکان گردشگر نیز در این مزرعه گردشگری فراهم و با غذاهای محلی از گردشگران پذیرایی شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه نیز در این جلسه با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در بانه, بیان کرد: شهرستان بانه به لحاظ کشاورزی و تولید محصولات، ظرفیت های خوبی برای جذب و توسعه گردشگری دارد که باید از این ظرفیت ها به صورت بهینه بهره گیری شود.

کریم شریفی گفت: بسیاری از مسافران تنها با خرید به بانه سفر می کنند و بسیاری از جاذبه گردشگری طبیعت برای مسافران و گردشگران تاکنون ناشناخته مانده است.

وی اظهار کرد: توسعه گردشگری کشاورزی و ایجاد مزرعه گردشگری باعث ایجاد اشتغال و درآمد زایی در شهرستان می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه با بیان اینکه شناسایی ظرفیت های کشاورزی، تنوع در اقتصاد روستایی، توسعه پایدار روستایی و اشتغال و کارآفرینی از مهمترین اهداف توسعه گردشگری روستایی است, افزود: توسعه گردشگری کشاورزی لازمه آموزش، فرهنگ سازی و آشنایی بهره برداران و کشاورزان با گردشگری سبز به عنوان کسب و کار نوین در بخش کشاورزی و گردشگری است.

کد خبر 31738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha