کشته شدن 11 نظامی ترکیه/ارتش روستاهای مرزی استان حکاری را تخلیه کرد

سرویس ترکیه - به دلیل شدت گرفتن درگیری ها در خط مرزی ترکیه و افزایش تلفات نیروهای نظامی ترکیه، ارتش با اعلام روستاهای خط مرزی حکاری به عنوان منطقه امنیتی نظامی، روستاهای منطقه را تخلیه کرد.

به گزارش کردپرس، یازده نیروی نظامی ترکیه در درگیری ها در خط مرزی حکاری کشته شدند و ارتش ترکیه روستاهای خط مرزی حکاری را «منطقه امنیتی نظامی» اعلام کرد و روستاها را تخلیه کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در حالی که نزدیک به دو هفته از آغاز عملیات نظامی ترکیه در کردستان عراق می گذرد، درگیری های شدیدی در خط مرزی حکاری، یوکسک اُوا و چوکورجا در حال وقوع است. بر اساس این گزارش روز گذشته اجساد 11 تن از نیروهای نظامی ترکیه به بیمارستان دولتی یوکسک اُوا منتقل شده است.

بنا بر گزارش های محلی با اعلام بخشنامه «منطقه امنیتی»، روستاهای خط مرزی ترکیه تخلیه شده اند و تنها سالمندانی که امکان حرکت ندارند در این مناطق باقی مانده اند. ارتش ترکیه به ویژه همه جوانان روستاهای مرزی را به جاهای دیگر فرستاده است و همه چوپان ها نیز از منطقه اخراج شده اند. بنا بر گزارش منابع محلی بسیاری از گله ها نمی توانند به چرا بروند.

گزارش ها حاکی از شدت گرفتن انتقال تسلیحات نظامی از طریق کاروان های نظامی و غیر نظامی در مسیر حکاری هستند. همچنین بالگردهای بسیاری برای انتقال مجروحان و جان باختگان در مسیر مرز در رفت و آمد هستند.

کد خبر 31665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha