یک نماینده MHP به دلیل انتقاد از دولت  و قوه قضائیه از این حزب اخراج شد

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی رئیس MHP یک نماینده این حزب را به دلیل انتقاد از ارائه اطلاعات نادرست از سوی سازمان آمار ترکیه درباره نرخ واقعی تورم، همچنین انتقاد ازفساد در قوه قضائیه از حزبش اخراج کرد.

به گزارش کردپرس، «باقی ارسوی» نماینده حزب حرکت ملی (MHP) به دلیل انتقاد از افزایش نرخ تورم در ترکیه، همچنین انتقاد از وضعیت فساد در نهاد قضائی کشور، با درخواست دولت باغچه لی رئیس MHP، برای اخراج از این حزب به کمیته انظباطی آن معرفی شد. ارسوی به ناچار خود از عضویت در حزب متبوعش استعفا کرد.

بنا بر خبر جمهوریت، در پی اعلام نرخ تورم 61.14 درصدی در ترکیه از سوی سازمان آمار این کشور (TÜIK) باقی ارسوی نماینده MHP از قیصریه چند روز پیش با انتقاد از این نرخ تورم، سازمان آمار را متهم به ارائه آمار نادرست کرد. او اعلام کرد که نرخ تورم واقعی بالاتر از نرخی است که از سوی سازمان آمار اعلام شده است. پس از این موضوع، ارسوی با درخواست باغچه لی به کمیته انضباطی حزب معرفی شد تا از حزب اخراج شود.

ارسوی امروز با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد که برای پیشگیری از آسیب بیشتر به خود و حزب متبوعش، از عضویت در این حزب استعفا کرده است. او همچنین اعلام کرد که نسبت به آرمان های حزب و شخص باغچه لی وفادار خواهد بود.

برخی رسانه های منتقد دولت از جمله «دموکرات گوندم» با اعلام این خبر، دلیل اصلی اخراج ارسوی از MHP را سخنان اخیر او در یک برنامه تلوزیونی دانستند. او در این برنامه اعلام کرده بود که مایل است درباره برخی از قضات و دادستان ها افشاگری هایی کند اما در شرایط فعلی نمی تواند این کار را انجام دهد. ارسوی ابراز امیدواری کرده بود که روزی بتواند دربار آن قضات و دادستان ها افشاگری کند. این موضوع باعث ایجاد هیاهو در داخل MHP شده و بلافاصله شخص باغچه لی خواستار اخراج ارسوی شده بود.

گفتنی است، پس از استعفای ارسوی نمایندگان مختلفی از MHP و حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با انتشار پست هایی در فضای مجازی حمایت خود را از نماینده قیصریه اعلام کردند.

کد خبر 30839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha