سقز به دستگاه تشخیص کرونا نیاز دارد

سرویس کردستان- فرماندار ویژه سقز خطاب به معاون کل وزیر بهداشت و درمان گفت: ما به دستگاه تشخیص کرونا pcr نیز در شهرستان سقزنیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، کامیل کریمیان امروز در نشست ویدئو کنفرانس با معاون کل وزارت بهداشت و درمان خواست تا بیمارستان تازه تاسیس و ۲۶۵ تخته شفای این شهرستان هر چه سریعتر تجهیز و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به همجواری سقز با شهرهای بوکان، بانه، تکاب و دیواندره و مراجعه بیماران تنفسی، مشکوک به کرونا این شهرها به مراکز درمانی این شهرستان خواستار تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) سقز به دستگاه تشخیص (PCR) شد.

وی شرایط سقز را از لحاظ وضعیت کرونا، قرمز توصیف کرد و گفت: اگر اوضاع این شهرستان کنترل نشود، قطعا همانند موج اول بیماری، کرونا در سقز اوج خواهد گفت.

کریمیان با اشاره به خراب بودن دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید قلی پور بوکان و مراجعه شهروندان این شهر به سقز اظهار امیدواری کرد که مشکل این شهر نیز هر چه زودتر حل شود.

فرماندار ویژه سقز یادآور شد: شهرستان سقز از دوم اسفندماه درگیر کروناست و در همان اوایل به کانون بحران در استان تبدیل شد.

وی گفت: با حمایت و تدابیر دستگاه‌های دولتی، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی، کادر پزشکی، مجموعه مدیریت بحران، نهادهای مردمی، کمپین ها و اصحاب رسانه و مشارکت بی بدیل بازاریان بدلیل تعطیلی بازار زودتر از شهرهای ایران در تاریخ های ۱۰ اسفند تا ۲۲ فروردین، زود بر اوضاع مسلط شدیم و سقز به شهر امید تبدیل شد تا جایی که تا ۲ ماه گذشته وضعیت با ثباتی داشتیم.

کریمیان افزود: تامین نیازمندی‌های پزشکی و کادر درمان، حمایت از اقشار آسیب پذیر و اجرای پروتکل ها دغدغه اصلی بود که به همت کمپین ها، خیران، خبرنگاران، مجموعه دستگاه‌های اجرایی اقدامات مثبتی انجام شده است.

کد خبر 303508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha