بازرسی کمیسیون اصل نود مجلس از معدن طلای قروه در سکوت خبری

سرویس کردستان- بررسی مشکلات زیست محیطی معدن طلای قروه؛ موضوع هیئت بازرسی از طرف کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی است که در سکوت خبری و کاملاً غیرشفاف انجام شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در جریان بررسی مسایل زیست محیطی معدن طلای ساریگونی به ویژه مشکلات آلودگی آب روستاهای حوالی معدن، هیئتی به دستور کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در سکوت خبری به بازرسی از معدن طلای ساریگونی پرداختند.

براساس اطلاعات اختصاصی به دست آمده توسط خبرنگار کردپرس این هیئت به دلیل شکایت شوراهای دو روستای «مجین و خریله» در جهت آلودگی آب این دو روستا به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی؛ دستور بررسی شکایت این شوراها با بازرسی از معدن طلای ساریگونی قروه داده شد.

در جریان این بازرسی مشاور وزیر صمت به همراه مدیران کل محیط زیست، آب و فاضلاب و صمت و دانشگاه علوم پزشکی کردستان حضور داشتند که در نشستی چند ساعته پشت درهای بسته به بررسی موضوع پرداختند.

نکته جالب توجه این بود که این بازرسی در سکوت خبری و بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت و سؤال اینجاست که چرا برای مسئله به این مهمی اطلاع رسانی درست و شفاف سازی نمی شود؟!

نگر استاندار کردستان در جریان بازدید از معدن طلا بر شفاف سازی و اطلاع رسانی درست به مردم نسبت به مسایل زیست محیطی تأکید نکرده بود؟! پس چرا همچنان این روند غیرشفاف ادامه دارد؟!

همچنین آن طور که مشاهده می شود مسئولان شهرستان چندان در جریان این بازرسی نبوده اند و این خود ابهامات موجود را بیشتر از پیش تشدید می کند!

با این وجود در آلودگی آب روستاهای حوالی معدن به آرسنیک باتوجه به تأیید مسئولان محیط زیست شهرستان قروه و همچنین دانشگاه علوم پزشکی کردستان، شکی نیست و باید دید نتیجه این بازرسی چه می شود و آیا این بار در این زمینه نتیجه ای اساسی حاصل می شود؟!

کد خبر 30306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha