فرماندار پاسخگوی تمامی مسایل شهرستان است/لزوم برنامه عملیاتی برای قروه

سرویس کردستان- تأکید بر کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و توجه به امر به معروف در حوزه مدیریت در کنار داشتن برنامه عملیاتی از جمله مسایلی بودند که در مراسم تودیع و معارفه فرماندار قروه بیان شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، صبح امروز یکشنبه مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان قروه با محوریت کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و با معرفی «خلیل فعله گری» به عنوان فرماندار جدید برگزار شد.

اختلافات سیاسی نباید باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این مراسم با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد انقلاب و منافع مردم است، افزود: فارغ از تمامی مسایل جناحی و سیاسی اگر منافع مردم در نظر باشد حتماً کشور رو به صلاح می گذارد و تمدن سازی اسلامی محقق می شود.

«مهدی رمضانی» به اختلافات موجود میان فعالان سیاسی اشاره کرد و گفت: تمدن سازی با این اختلاف کردن ممکن نیست، باید دانست که در دولت های قبل کارهای خوبی شده و همه اثرگذار بوده لذا این اختلافات آسیب می زند به جبهه انقلاب و اسلام و نباید چند صدایی در این زمینه باشد.

به گفته او تنازع مناسب نیست و باید بلوغ سیاسی شکل گیرد و حرف های موافق و مخالف شنیده شود.

«رمضانی» در خصوص انتقادات شورای وحدت اصولگرایان چنین پاسخ داد که بخشی از انتقادات درست است و باید حداقل مشورت صورت می گرفت برای این انتصاب اما با این وجود تمام تلاش این بوده که فرمانداری در تزار و ضد فساد و کارآمد و مردم دار انتخاب شود.

«رمضانی» خطاب به فرماندار جدید از انتظاراتی که هست گفت و تصریح کرد: فرماندار باید خود را رئیس جمهور یک شهرستان در نظر بگیرد و این گونه فکر کند که رئیس دولت شهرستان قروه است.

مطابق اظهارات او فرماندار باید تمامی کارگروه ها را داشته باشد و از همه ظرفیت های استفاده نمایند و چالش ها و مشکلات را در نظر بگیرد و برنامه مبتنی بر واقعیت برای شهرستان ارائه دهد.

«رمضانی» بیان کرد که فرمانداران سه ماه سرپرست هستند تا در این مدت اگر کارآمدی اثبات شد آن وقت حکم فرمانداری داده می شود اما اگر نشد بدون تعارف نفر بعدی انتخاب می شود.

او خطاب به مدیران ادارات هم عنوان کرد: ادارات شهرستان باید خود را مکلف و موظف به پاسخ گویی بدانند و فرماندار باید مطالبه کند و تابع مدیرکل نباشد و مدیرکل را بیارد و پاسخ گو باشد.

«رمضانی» با تأکید بر اینکه پاسخ گوی تمامی مسایل شهرستان فرماندار است، خواستار ثبت تراز مدیریتی جدید در شهرستان شد.

فرماندار مختص به کشاورزان نیست

امام جمعه قروه هم در این مراسم با بیان اینکه مردم از اختلافات سیاسی خسته شده اند، افزود: امروزه وزن به انقلابی و غیر انقلابی گری هست و دیگر کسی با اختلافات سیاسی به دنبال کار نیست.

«حجت الاسلام عابدین رستمی» ضمن تأکید بر اینکه باید اختلافات سیاسی کنار گذاشته شوند، خطاب به سخنان جامعه کشاورزان که اعلام داشتند «فرماندار انتخاب آنان است» به صراحت عنوان کرد: فرماندار مختص به کشاورزان تنها نیست و برای همه هست و این انتخاب قشر خاصی هم نبوده است.

مطابق سخنان او در کشور میان احزاب افسردگی سیاسی وجود دارد و شاید یکی از دلایل کندی انتصابات در دولت سیزدهم توجه به همین افسردگی سیاسی احزاب بود چرا که در دولت های قبلی به صورت اتولوسی تغییرات انجام می شد و همین یکی از دلایل عقب ماندگی در نظام اسلامی بود و هست.

«رستمی» گریزی هم داشت به مراسم معارفه فرماندار سابق و یادآور شد: بی اخلاقی های بسیاری در مراسم تودیع معارفه فرمانداران سابق شکل گرفت و این گونه کارها در شأن نظام اسلامی نیست و نباید چنین اتفاقای رخ دهد.

مدیران برنامه عملیاتی داشته باشند

فرماندار جدید شهرستان قروه هم در این مراسم بیان کرد: باید ادارات اقتصادی در سال جدید دگرگون شوند و پای کار بوده و هر ساعتی را ساعت کار بدانند و متکی به وقت اداری نباشند.

«خلیل فعله گری» با تأکید بر اینکه مردم مشکل دارند و باید کار شود، از مدیران ادارات خواست که برنامه عملیاتی تهیه و وضعیت دستگاه خود را مشخص کنند تا بعد از پایان هر سال وضعیت براساس شاخص هایی که هست ارزیابی شود که چه بوده و چه شده است.

او هم از اینکه مدیران کل به شهرستان ها می آیند و به فرماندار اطلاع نمی دهند انتقاد کرد و گفت: چنین رویه ای قابل قبول نیست و هر مدیرکلی باید با هماهنگی فرماندار به شهرستان بیاید.

مطابق اظهارات «فعله گری» مردم رئیس نمی خواهند بلکه کار و خدمت نیاز دارند لذا باید در تمامی حوزه ها به دقت کار شود و برای رفع مشکلات قدم برداشت.

امر به معروف برای مسئولان ضروری است

امام جمعه اهل سنت هم در این مراسم با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر براساس فرمایشات حضرت علی (ع)، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود کسانی مسئولیت خواهند داشت که مناسب نخواهند بود.

به گفته «ملاهاشم نوری» کسی که در پستی قرار می گیرد درست است که جایگاهی پیدا می کند اما مورد سؤال هم از طرف مردم و هم از طرف خداوند قرار می گیرد.

او با بیان اینکه مسئولیتی که در اختیار داریم باید بتوانیم دین بزرگ خود را به درستی به سر منزلگاه خود برسانیم، تصریح کرد: بحث مدیریت امروز این است که کارهای بزرگی در نظام اسلامی انجام شده خدماتی که در این نظام صورت گرفته در کشور در هیچ جای دنیا انجام نشده است.

در این مراسم فرماندار سابق به ارائه گزارش عملکردی از مدیریت خود پرداخت و دو نفر از فعالان سیاسی هم به نمایندگی از فعالان سیاسی شهرستان انتقادات و پیشنهادات مرتبط را بیان کردند./

کد خبر 29080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha