«علی هوشمند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام شد

سرویس ایلام - با حکم وزیر ارشاد، «علی هوشمند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و جایگزین «عمران خودآموز» شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی هوشمند متولد ۱۳۵۲ در ایلام، فوق‌لیسانس مدیریت فرهنگی و از هنرمندان حوزه نمایش و فیلم کوتاه ایلام در دهه ۶۰ و ۷۰ بود که در عرصه اجرایی سوابقی همچون مدیرکل حوزه هنری استان‌های قزوین و کهگیلویه و بویراحمد، مشاور مدیرکل و معاون اداری‌مالی اداره کل ارشاد قزوین، مدیر حراست ارشاد ایلام و... را در کارنامه کاری خود دارد.

در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد موارد ۱۱ گانه زیر از مدیرکل جدید خواسته شده است:

۱- تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی‌هنری و رسانه‌ای استان با مشورت نخبگان فکری و فرهنگی با تکیه‌بر ظرفیت‌های گوناگون بومی در جهت تحقق عملیاتی منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در جغرافیای استانی.

۲- همکاری فرهنگی مستمر و ایجاد تعامل مناسب با امام‌جمعه محترم و نماینده ولی‌فقیه، استاندار محترم و سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی استان و تلاش برای هم‌افزایی مؤثر با ایشان.

۳- تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسات و تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ هنر و رسانه.

۴- گسترش اقدامات فرهنگی اثربخش و استعداد پروری و تقویت عناصر فرهنگی‌هنری و رسانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار استان.

۵- تقویت جایگاه و وظیفه نظارتی اداره‌کل استان در صدور مجوزهای مختلف با رویکرد اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی و توجه به اقتضائات فرهنگی بومی استان.

۶- توجه و برنامه‌ریزی به‌منظور کادرسازی، کشف استعدادها و تربیت عناصر فرهنگی و هنری انقلابی و مکتبی در استان با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون آموزشی و تربیتی.

۷- ایجاد هماهنگی هماهنگی و هم‌افزایی مؤثر بین واحدهای استانی سازمان‌ها و نهادهای تابعه و وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان به‌عنوان ارشد این وزارت‌خانه در استان.

۸- برقراری ارتباط حسنه و صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان و تکریم ایشان.

۹- تقویت جایگاه اداره‌کل استان به‌عنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و پویاسازی دبیرخانه و تقویت هویت و کارایی حقیقی این شورا.

۱۰- رعایت اولویت‌های محتوایی در برنامه‌های مختلف شامل: تقویت روحیه عزت و خودباوری ملی، رشد فضائل اخلاقی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، استحکام نهاد خانواده و افزایش جمعیت، امید آفرینی و نشاط فردی و اجتماعی و تنظیم شعائر اسلامی.

۱۱- همکاری کامل با معاونت‌های تخصصی و بخش‌های ستادی وزارت‌خانه و تأمین و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی آن‌ها.

کد خبر 28714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha