گردشگری پیشران توسعه آذربایجان غربی/ ثبت ١٧٠٠ اثر تاریخی در استان

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: بخش گردشگری از پیشرانهای توسعه آذربایجان غربی است چرا که دارا بودن یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده، امتیاز ویژه ای برای گسترش صنعت گردشگری برای این منطقه است.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در نشست مدیران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان افزود: تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این حوزه با احصاء مسائل و مشکلات و برنامه ریزی مناسب امکان پذیر خواهد بود.

او با بیان اینکه برخی از موانع فرهنگی و مدیریتی در مسیر سرمایه گذاری در استان باید رفع شود ادامه داد: در مباحث اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی مدنظر استان، اولویت مهم دولت اول توجه به‌ سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌گذار است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برخی از جاذبه های گردشگری استان، بر معرفی این ظرفیت‌های بی نظیر تاکید کرد و افزود: باید رسانه ها و مطبوعات و به ویژه صداوسیما در مسیر معرفی این ظرفیت ها اهتمام بیشتری داشته و این ظرفیت ها را در سطح ملی و منطقه معرفی کنند.

معتمدیان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در راستای رفع دغدغه مندی سرمایه گذاران تلاش کنند، اظهار کرد: آذربایجان غربی از استانهای امن و بااقتدار در بحث امنیت است و این مسئله می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران و همچنین حضور گردشگران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تنوع اقلیمی در مناطق مختلف استان فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری و حضور گردشگران در استان است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی از ظرفیت های بسیاری در گردشگری سلامت و دفاع مقدس و گردشگری طبیعت برخوردار است و می تواند حداقل با جاذبه های موجود به مدت حداقل ۱۰ روز مقصد مسافران و گردشگران قرار گیرد.

او با اشاره به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه و تاثیر آن بر اقتصاد و معیشت شهروندان گفت: هم اکنون بخش کشاورزی و به تبع آن وضع معیشت شهروندان به علت بروز مشکلاتی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، دچار مشکل شده که با اجرای طرح های گردشگری و بوم‌گردی در مناطق روستایی، می توان منبع درآمد مناسبی برای روستائيان ایجاد کرد.

معتمدیان در پایان یکی از الزامات مهم برای توسعه سرمایه گذاری و به ویژه در حوزه گردشگری را ایجاد ایرلاین بومی در استان خواند و گفت: رایزنی های مختلفی برای جذب سرمایه گذار برای ایجاد ایرلاین بومی در استان انجام دادیم که امیدواریم با ایجاد ایرلاین بومی و ایجاد خطوط هوایی با کشورهای همجوار و استانهای مختلف کشور، زمینه حضور گردشگران در استان بیشتر شود.

کد خبر 28481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha