قبایل شمال و شرق سوریه خواستار آغاز گفتگوی دولت سوریه و مدیریت خودگردان شدند

سرویس سوریه - شرکت کنندگان در نشست اتحادیه میهنی قبایل و نهادهای سوریه از دولت دمشق خواستند تا گفتگوی جدی را با AANES آغاز کند.

به گزارش کردپرس، شرکت کنندگان در نشست اتحادیه میهنی قبایل و نهادهای سوریه در حسکه از دولت دمشق خواستند تا گفتگوی جدی را با مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) آغاز کند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دومین نشست اتحادیه میهنی قبایل و نهادهای سوریه با مشارکت روسای قبایل و نهادهای شمال و شرق سوریه در استادیوم ورزشی حسکه برگزار شد.

«موریس امسیح» اسقف کلیسای ارتدکس جزیره و فرات در این نشست اظهار ‌داشت که عشق و برادری به تمام قبایل و نهادها اجازه داد تا باهم متحد شوند و تاکید کرد که همه خواستار گفتگو و سوریه متحد هستند.

«فوزا یوسف» یکی از اعضای هیأت رئیسه حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) نیز سخنرانی کرد و گفت: «امروز به جهان اطلاع می‌دهیم که مردم شمال و شرق سوریه در حال ترویج همگرایی و برادری هستند.»

«شیراز حمو» یکی از اعضای هماهنگی کنگره ستاره نیز گفت: «این همبستگی اجتماعی محصول قدرت فرهنگی و اجتماعی شمال و شرق سوریه است و مسئله اصلی ما برقراری امنیت، صلح و عدالت در منطقه است.»

«سینان شیخ سیدوش» عضو هیأت مدیره اتحادیه آل البیت نیز گفت: «بیایید بار دیگر با هم متحد شویم، بحث کنیم و مشکلات خود را حل کنیم، روند بعدی حساس است و باید زندگی امن و آرام را تضمین کنیم.»

«الیاس سیدو» نیز به نمایندگی از جامعه ایزدی‌ها با ابراز خوشحالی از حضور در این دیدار گفت: «به لطف شهدا اینجا جمع شده‌ایم و در امنیت به سر می‌بریم.»

«وائل میرزا» به نمایندگی از تشکل آشوری گفت: «این نشست زیربنای ساختن سوریه جدید است، ما امروز بر اساس برادری جمع شدیم، چشم همه به این نشست است تا با نتیجه گیری پایان یابد تا فتنه بین نهادها را از ریشه حذف کند.»

«شیخ حسن الفرهان التای» به نمایندگی از قبیله التای صحبت کرد و گفت: «ما در کنار نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) خواهیم بود و از AANES محافظت خواهیم کرد.»

«حاجم البشیر» به نمایندگی طایفه بقره گفت: «این نشست نامه‌ای برای همه مردم ماست. مطالبات مردم ما زیاد است؛ ۱-: همه زنان سوری باید از اردوگاه هول خارج شوند. ما این درخواست را در زمان نشست عین‌عیسی اعلام کردیم. ۲- از درخواست «مظلوم کوبانی» برای عفو حمایت می‌کنیم.»

«محمود الحلف» نیز به نمایندگی از قبیله عگیدات حمایت خود را از SDF اعلام کرد و تاکید کرد که آنها مخالف هرگونه تلاش برای ایجاد فتنه هستند و از AANES حمایت می‌کنند.»

«صالح العلی» به نمایندگی از قبیله برازیه گفت: «به نام کوبانی و مقاومت آن تأیید می‌کنیم که این نشست برای سوریه غیرمتمرکز، چند وجهی و متحد است و هدف آن تقویت روابط است و امیدواریم که این نشست به ساختن سوریه جدید کمک کند.»

«اکرم محشوس» نیز به نمایندگی از قبیله جبور در پایان گفت که آنها باهم جمع شده‌اند تا بیانیه اتحاد اعضا و قبایل منطقه را به جهانیان نشان دهند. محشوش از کشورهای بزرگ خواست از مردم منطقه در برابر اقدامات دولت ترکیه حمایت کنند.وی همچنین از دولت دمشق خواست تا با AANES گفتگو کند.

کد خبر 2770948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha