9 سال حبس برای فردی که با لباس نظامی در رستوران کار می کرد + فیلم

سرویس ترکیه - دادستانی کل استانبول خواستار 9 سال زندان برای مسئولان رستورانی شد که در آن یک تبعه سوری با پوشیدن لباس نظامی به گارسونی در رستوران پرداخته بود.

به گزارش کردپرس، در محله بی اوغلو در استانبول، یک گارسون در حالی که لباس نظامی به تن می کرد به فعالیت در رستوران پرداخته بود. این فرد و سایر مسئولان این رستوران هر کدام به اتهام «توهین علنی به نیروی نظامی کشور»، «استفاده نادرست از علائم و لباس‌های خاص» و «ایجاد دشمنی میان مردم با تحریک یا تحقیر» هر کدام با درخواست  9 سال زندان از سوی دادستانی مواجه شدند. 

بنا بر گزارش خبرترک (haberturk)، پس از انتشار پستی در شبکه اجتماعی X در تاریخ 16 آوریل، از فردی که با لباس نظامی به عنوان پیشخدمت در رستورانی مشغول به کار است، تحقیقات قضائی درباره این موضوع آغاز شد.

در کیفرخواست صادر شده توسط دادستانی کل استانبول آمده است که عبدالقادر گولر مدیر رستوران، عدنان کالکماز مالک آن و فردی که در این ویدئو با لباس نظامی خدمت می کند، یوسف جعفر تبعه سوری به عزت و حیثیت سازمان نظامی کشور، آسیب زده اند.

در این کیفرخواست آمده که به هیچ عنوان امکان ندارد که این ویدئو در چارچوب آزادی اندیشه از حمایت قانونی برخوردار شود، زیرا به توسعه جامعه کمکی نمی کند و هدف آن تحقیر علنی سازمان نظامی دولت است، و اینکه این ویدئو حاوی محتوایی تحریک آمیز است که باعث ایجاد نفرت و خصومت و تبعیض یک قشر از مردم علیه بخش دیگر می شود.

در کیفرخواست که شامل اظهارات متهم یوسف جعفر نیز می شود، آمده است که این تبعه سوری در سال 2017 به ترکیه آمده و از سال 2022 با ساخت کلیپ در شبکه های اجتماعی کسب درآمد می کند. او ادعا کرده که به درخواست دو مشتری از شهروندان دوبی این یونیفرم را پوشیده و اصلا نمی دانسته که این یونیفرم متعلق به نظامیان ترکیه است.

این افراد پس از تشکیل پرونده با قرار قضائی دستگیر شدند و پروانه کسب رستوران مورد نظر نیز لغو شده است.

گفتنی است، بر روی ویدئوی اصلی منتشر شده از سوی یوسف جعفر در تیک تاک و X یک موسیقی عربی نیز شنیده می شود. انتشار این ویدئو در فضای مجازی باعث خشم و واکنش بسیاری از شهروندان ملی گرای ترکیه شده است. 

کد خبر 2770988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha