یکصد و ده پلاک زمین در محله آقاجان تملک می‌شود

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت محله حاشیه نشین آقاجان گفت: مقرر شده 110 پلاک زمین در این محله تملک و به ازای آن زمینی در منطقه دیگری و با 40 درصد تخفیف به مالکان تحویل می‌شود و در این اراضی معبر جدیدی ایجاد شود.

به‌گزارش کردپرس، رامین الماسی با تأکید بر ضرورت هماهنگی بین شهرداری و شورای شهر کرمانشاه به منظور تسریع در برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و تسریع در انجام اقدامات لازم، افزود: در گذشته مهاجرت از روستا به شهر اتفاق می‌افتاد اما اکنون از مرکز شهر به سمت حاشیه شهر انجام می‌شود.

الماسی تصریح کرد: آقاجان یکی از محله های کامل از منظر فرسودگی است که ساختمان‌های متروکه‌ای در سطح محله دارد که هر لحظه مستعد آسیب‌رسانی جانی مالی به شهروندان است. اگر مشوق‌های جذابی ایجاد کنیم، عموم اهالی محله از عملیات ساماندهی و بهسازی استقبال خواهند کرد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد شد تا هرکدام از ساکنان محله که به دنبال اخذ تسهیلات برای بهسازی منازل هستند، مورد حمایت قرار گیرند و در عین حال نیز باید مزایای ساماندهی و انجام عملیات بهسازی به شهروندان تبیین شود تا با تلاش گروه‌های جهادی و شهرداری کرمانشاه اقدام ارزشمندی برای اهالی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با انتقاد از رهاشدگی مسکن در 10 سال گذشته که منجر به ایجاد حاشیه‌نشینی شده است، گفت: 15 هزار واحد پی‌سازی در شهر کرمانشاه انجام شده و تا پایان سال 44 هزار واحد افتتاح یا زمین آن واگذار می‌شود که امیدواریم با این اقدامات، مقداری از تمایل مردم به حاشیه‌نشینی کمتر شود.

کد خبر 2770904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha