اقدامات AKP در تداوم سیاست عثمانی‌هاست

سرویس سوریه - «محمد عیسی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری با اشاره به تداوم اقدامات عثمانی توسط AKP اعلام کرد که با وجود رفتار دولت ترکیه، بسیاری از دولت‌ها و مقامات موافق اقدامات این دولت هستند.

به گزارش کردپرس، «محمد عیسی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوریه با بیان اینکه حزب عدالت و توسعه(AKP) و حزب حرکت ملی(MHP) همان اقدامات عثمانی‌ها را انجام می‌دهند، اعلام کرد که با وجود اقدامات دولت ترکیه، بسیاری از دولت‌ها و مقامات موافق با این دولت هستند.

به نوشته شبکه روناهی، «محمد عیسی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری در سخنان خود اظهار داشت که دولت ترکیه برای ترساندن مردم سوریه، فرماندهان نظامی، سیاسی و غیرنظامی را با پیروی از سیاست عثمانی‌ها هدف حمله قرار می‌دهد.

محمد عیسی با بیان اینکه AKP و MHP همان اقدامات عثمانی‌ها را انجام می‌دهند، گفت: «AKP همواره خواهان جذب نامزدهای انتخاباتی خود از طریق تلاشش برای احیای تاریخ عثمانی در برنامه و آدرس سیاسی خود بوده است.»

محمد عیسی تصریح کرد که AKP همچنین از همان روش پیشینیان خود یعنی حمایت از سازمان‌های اسلامی رادیکال مانند جبهه‌النصره، داعش و سلطان‌مراد استفاده کرده و اردوغان برای تخریب بافت اجتماعی سوریه از همان روش سلطان عبدالحمید و سایر سلاطین عثمانی استفاده می‌کند.

«محمد عیسی» با بیان اینکه اکنون مانند دوران عثمانی، دولت ترکیه جنایات بسیاری را نه تنها در سوریه، بلکه در عراق، لیبی و ارمنستان مرتکب شده، ادامه داد: «با وجود این اقدامات، بسیاری از دولت‌ها و مقامات می‌خواهند با دولت ترکیه موافق باشند. در سوریه، با وجود آنکه سال‌هاست که ترکیه با سوریه دشمنی دارد، اما دولت دمشق در اثر فشار روسیه و برای حفظ منافع خود، با ترکیه تعامل می‌کند.»

کد خبر 2770206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha