زنجیره ارزش برای  فرش دستباف ایجاد می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: هدف ما در حوزه فرش دستباف ایجاد زنجیره ارزش است و در قالب این زنجیره از تولید تا فروش و صادرات آن را مدنظر داریم.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در افتتاحیه کارگذاری صدور شناسنامه فرش دستباف کردستان با اشاره به شعار سال که به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، گفت: صنعت فرش دستباف، تنها کالای ایرانی است که می تواند زمینه رشد تولید در بخش صنایع دستی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه تولید صادرات محور فرش دستباف از جمله برنامه های استان است، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه مذکور نیاز به صدور شناسنامه فرش دستباف داشتیم که این مهم هم امروز با افتتاح کارگزاری مربوطه شکل گرفت.

مدیرکل صمت کردستان با بیان اینکه توسط مرکز ملی فرش ایران اعتباراتی برای تبلیغات فرش سنندج و بیجار اختصاص داده شده است، افزود: ایجاد خانه خلاق فرش، ثبت برند جهانی فرش سنندج و بیجار و راه اندازی کارگزاری صدور شناسنامه فرش از جمله برنامه های خوشه فرش در استان کردستان است که از سال گذشته تاکنون محقق شده است.

خلیقی ادامه داد: هدف ما در حوزه فرش دستباف ایجاد زنجیره ارزش است و در قالب این زنجیره از تولید تا فروش و صادرات آن را مدنظر داریم.

وی یادآور شد: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر کالایی که در کشور تولید می شود باید دارای کد رهگیری باشد و از امروز مجوز صدور شناسنامه برای کارگزاری فرش دستباف در استان صادر شده و این مرکز ظرفیت تحت پوشش قراردادن غرب کشور را هم دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه با افتتاح این مرکز به راحتی صحت اصالت فرش دستباف تایید می شود، بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از بافندگان فرش استان در تشکل های فرش دستباف ثبت نام کردند و عضویت دارند.

کد خبر 2769598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha