رئیس دادگاه عالی فدرال عراق: انتخابات در موعد مقرر برگزار شود و سازمان ملل متحد در رفع موانع موجود بر سر راه انتخابات پارلمان کردستان نقش ایفا کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس دادگاه فدرال عراق در دیداری با جینین پلاسخارت ضمن اشاره به برگزاری انتخابات در موعد مقرر از سازمان ملل متحد خواست در رفع موانعی که در مقابل انتخابات پارلمانی کردستان قرار می‌گیرند، نقش آفرینی کند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو میدیا، جینین پلاسخارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق پس از دیدارش با مسعود بارزانی در خصوص نگرانیهای حزب دمکرات کردستان از احکام صادره دادگاه فدرال عراق درباره قانون انتخابات پارلمانی کردستان، با قاضی جاسم محمد عبود رئیس دادگاه فدرال عراق نیز دیدار کرد.

به گزارش بیانیه دادگاه فدرال در این دیدار درباره نقش سازمان ملل متحد در  برگزاری انتخابات در موعد مقرر شده با سازوکارهایی که ضامن سلامت روند انتخابات و عادلانه بودن آنها و همچنین ضامن مشارکت همگانی باشد، گفتگو شده است.

ر ئیس دادگاه فدرال خطاب به خانم پلاسخارت اعلام کرد فرستاده سازمان ملل متحد باید در رفع موانع موجود بر سر راه انتخابات پارلمانی کردستان نقش ایفا کند.

محور دیگر این دیدار به بررسی مشکلات ملی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان در حکم دادگاه فدرال اختصاص داشت رئیس دادگاه در این باره گفت: «در پی صدور حکم دادگاه فدرال در خصوص موضوع ملی کردن حقوق، در هفته جاری حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و ذینفعان سازمان تامین اجتماعی در اقلیم کردستان پرداخت شد».

رئیس دادگاه علت صدور چنین حکمی را ناشی از وجود مشکلات میان دولت فدرال و دوات اقلیم کردستان در خصوص اجرای قانون بودجه دانست و اعلام کرد دادگاه در حکم خود اعلام کرده است که نباید این مشکل باعث محرومیت کارمندان و بازنشستگان اقلیم کردستان از حقوقهایشان شود.

کد خبر 2769116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha