نتایج انتخابات محلی ترکیه سرآغاز شکست AKP و شرکای آن است

سرویس سوریه - «صالح مسلم» رئیس مشترک PYD‌ ضمن اینکه پیروزی دم پارتی را پیروزی مردم کرد دانست، اعلام کرد که نتایج انتخابات محلی ترکیه و کردستان ترکیه سرآغاز شکست AKP و شرکای آن است.

به گزارش کردپرس، «صالح مسلم» رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در مصاحبه‌ای پیروزی دم پارتی را پیروزی مردم کرد دانست و اعلام کرد که نتایج انتخابات محلی ترکیه و کردستان ترکیه سرآغاز شکست حزب عدالت و توسعه(AKP) و شرکای آن است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «صالح مسلم» رئیس مشترک PYD در مورد نتایج انتخابات محلی در ترکیه و کردستان ترکیه و موفقیت دم پارتی با این آژانس خبری صحبت کرد.

«صالح مسلم» رئیس مشترک PYD، پیروزی دم پارتی در کردستان ترکیه را تبریک گفت و اظهار داشت: «این یک پیروزی تاریخی است. این پیروزی نه تنها پیروزی دم پارتی بلکه پیروزی کردها است. امیدواریم تغییرات بزرگی در ترکیه روی دهد. در مرحله بعد ناگفته نماند که این پیروزی پس از جنگ و حملات علیه کردها از سال ۲۰۱۶ و دستگیری سیاستمداران کرد و شهرداران کرد که هدفشان از بین بردن کردها بود، روی داد، اگرچه حزب عدالت و توسعه نیروهای امنیتی را برای تغییر نتایج انتخابات به شهرهای کردستان ترکیه فرستاد اما دوباره دم پارتی به پیروزی تاریخی در برابر AKP دست یافت.

صالح مسلم در ادامه نتایج کنونی انتخابات محلی ترکیه و کردستان ترکیه را سرآغاز شکستAKP و شرکای آن دانست و گفت: «موفقیت دم پارتی کافی نیست و همه باید با سیاست‌های نسل‌کشی مبارزه کنند.»

مسلم همچنین درباره پیروزی اپوزیسیون ترکیه در برابر AKP نیز گفت: «البته جامعه جهانی اوضاع ترکیه را به دقت زیر نظر دارد، اردوغان همیشه می‌گفت که حزب او حاکمیت دارد و کل ترکیه را تحت کنترل دارد اما روز یکشنبه شاهد بودیم که این حزب حاکم کل ترکیه نیست. اپوزیسیون پیروزی بزرگی به دست آورد و این پیام جدیدی برای جامعه جهانی است که AKP در ترکیه حزب حاکم نیست.»

صالح مسلم در ادامه با اشاره به اینکه پیروزی اپوزیسیون به برکت کردها بود، افزود: «سازمان ملل و جامعه جهانی که ناظران خود را به ترکیه فرستادند به خوبی از فساد و ترفندهای AKP آگاه هستند.»

«صالح مسلم» رئیس مشترک PYD در پایان سخنان خود از مردم کرد خواست به مقاومت و مبارزه خود ادامه دهند و گفت: «همانطور که گفتیم انتخابات آغاز شکست AKP است اما همه چیز نیست. ایده ادامه دارد، این جنگ در گرو همبستگی، اتحاد و مبارزه مردم در همه عرصه‌هاست، این انتخابات به مردم ما تایید کرد که پایان مقاومت پیروزی است و در عین حال حاوی پیامی برای کسانی است که تلاش می‌کنند کردها را نابود کنند، حاوی این پیام که نمی‌توانند این کار را انجام دهند.»

کد خبر 2768906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha