بازدید ۵۲ هزار گردشگر نوروزی از دربند صحنه

سرویس کرمانشاه _ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه از بازدید حدود ۵۲هزار گردشگر نوروزی از سراب دربند صحنه خبرداد.

 به‌گزارش کردپرس، سعید بروشان روز شنبه ۱۱ فروردین‌ماه با اشاره به  حضور پررنگ گردشگران نوروزی در سراب دربند صحنه، اظهارکرد: در ایام نوروز امسال حدود ۸۰هزار گردشگر و میهمان نوروزی وارد شهرستان صحنه شدند که حدود ۵۲هزار نفر از آنها از منطقه تفرجگاهی سراب دربند بازدید داشتند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه تصریح کرد: سراب دربند، منطقه‌ای تفرجگاهی و خوش آب و هوا در باغ شهر کوچک صحنه است که در آن آبشار دربند پس از تبدیل شدن به رودخانه از میان انبوهی از درختان سربه فلک کشیده عبور می‌کند و منظره‌ای بدیع و چشم نواز را پیش چشم گردشگران نمایان می‌کند. 

او افزود: در کنار سراب دربند، گوردخمه‌ای متعلق به  دوره مادها یا هخامنشیان وجود دارد که تنها  گوردخمه دو طبقه ای ایران محسوب می‌شود و مردم محلی آن را قبر کیکاوس یا گوردخمه شیرین و فرهاد نیز می‌گویند. 

بروشان در ادامه از سراب‌های سیریجان، دستجره، گروس، سد درکه، هالان، روستای تاریخی کرتویج، منطقه گردشگری کندوله و ... به عنوان دیگر جاذبه‌های این شهرستان نام برد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه، ادامه داد: در نوروز امسال همچنین ۳۲۰۲ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان پیدا کرده‌اند.

کد خبر 2768805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha