کرمانشاه باید به سمت تولید صادرات محور گام بردارد

سرویس کرمانشاه _ محمدرضا دادگر نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بخش زیادی از حجم صادراتی استان به تولیدات دیگر استان ها مربوط است و کرمانشاه باید به سمت تولیدات صادرات محور گام بردارد تا از این طریق شاهد ایجاد فرصت های شغلی جدید باشیم.

این کارآفرین کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: ظرفیت های بزرگی در اقتصاد کشور داریم که استفاده صحیح از آنها می تواند به رفع بسیاری از مشکلات کنونی از جمله کاهش تورم و بیکاری کمک کند.

وی در ادامه بیکاری را مهمترین معضل استان دانست و گفت: متأسفانه طی این سال‌ها کرمانشاه همیشه‌ جزو چند استان بالای جدول در زمینه میزان نرخ بیکاری بوده است.

دادگر خاطرنشان کرد: این در حالیست که استان در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری و خدمات از ظرفیت های  بسیار بالایی برخوردار است و با استفاده از آن می توان اشتغالزایی مناسبی در استان ایجاد کرد.

این کارآفرین کرمانشاهی افزود: به عنوان نمونه کرمانشاه به دلیل همجواری با کشور عراق و برخورداری از مرزهای متعدد تجاری، در حوزه صادرات از ظرفیت های بالایی برخوردار است و حجم زیادی از صادرات محصولات تولیدی به کشور عراق، از طریق مرزهای استان انجام می شود.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش زیادی از این صادرات به تولیدات دیگر استان ها مربوط است، در ادامه گفت: کرمانشاه به واسطه برخورداری از این ظرفیت‌های ممتاز تجاری باید به سمت تولیدات صادرات محور گام بردارد تا از این طریق شاهد رونق بیشتر تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان باشیم.

دادگر با بیان اینکه بروکراسی اداری نیز در استان کار سرمای گذاران را با مشکل مواجه کرده، گفت: سرمایه گذاران در استان با سختی‌های بسیار بیشتری نسبت به دیگر نقاط کشور روبرو هستند و روند صدور مجوزها و ... در این استان طولانی تر از دیگر جاها است.

وی تاکید کرد: اگر خواهان رشد سرمایه گذاری در استان هستیم باید فضای کسب و کار مناسب تری در استان شکل گیرد و بروکراسی اداری کمتر شود.

کد خبر 2767509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha