استمرار انقلاب و تضمین امنیت ایران وابسته به حضور مردم است

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در همایش «نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت های انقلاب اسلامی» عنوان کرد: ادامه انقلاب و حفاظت از آن و تضمین کننده امنیت نظام حضور مردم است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بنا به سیره پیامبران بنیاد نهاد و آنها با کودتا و سلاح مردم را به خدا دعوت نکردند که در قرآن هم آمده است لاا کراه فی الدین، چرا که باید فطرت انسان خدا را بپذیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی از زمان مبارزات در دوران ستمشاهی تا کنون مبتنی بر مردم بوده و جمهوریت نظام عرصه نقش آفرینی مردم بوده است و در آوردگاه های مختلف مردم بوده‌اند که ایران را از مشکلات عبور داده‌اند.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: طوفان‌ها و اتفاقاتی که برای انقلاب افتاد پس از مدد الهی و رهبری مدبرانه امام و رهبری، تنها به مدد حضور مردم خنثی شده است و دستاوردهای مقاومت در سوریه و عراق و غزه همگی به خاطر حضور مردم و ماندن آنها پای آرمانهاست که از سنخ نهضت انبیاست و بازنده ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: گرچه باید نظام برای ایجاد رعب در دل دشمنان قدرت نظامی داشته باشد اما بهترین راهبرد جمهوری اسلامی سلاح اتمی و تجهیزات نیست بلکه داشتن پایگاه مردمی مهم‌تر از آن است.

وی افزود: در حوزه مهدویت، مردم زمینه ساز ظهور هستند و به مرحله‌ای می‌رسند که آماده ظهور باشند و امام زمان با تجهیزات در دنیا حاکم نخواهد شد بلکه بلوغ فکری مردم جهان در عدم پاسخگویی مکاتب فکری به مسائل آنهاست که زمینه ظهور را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نشانه‌های پذیرش جهانی برای مصلح جهانی اکنون در اقصی نقاط عالم قابل مشاهده است و منشأ این آگاهی بخشی از کشور ما آغاز شده و در حال نورافشانی در جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: در تاریخ کسی مردمی تر از حضرت علی(ع) در حکومت نداشته ایم اما مردم او را درک نکردند و نشناختند و لذا او را حمایت نکردند و امروز نیز نقش مردم در پای صندوق های آرا مهم‌تر از همیشه است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: حضور مردم در پای صندوق های رأی حداقل کارش تأمین امنیت کشور برای زندگی بی دغدغه مردم است و اگر دشمن احساس کند بین مردم و نظام اسلامی اتفاق افتاده شاهد جنایاتی چون کرمان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و تذکر داد: برخی کاندیداهای انتخابات مجلس در تریبون‌هایی که صدا و سیما در اختیار آنها گذاشته جوری سیاه نمایی می‌کنند که انگار هیچ اتفاق مثبتی در کشور نیفتاده است. کدام کشور در دنیا چنین مشکلاتی ندارد؟ نباید کل زحمات مردم و شهدا را زیر سوال برد.

امام جمعه ایلام ضمن اشاره به برخی موضع گیری های نامزدها، بیان داشت: برخی کاندیداها می‌گویند من بر اصل نظام ایراد دارم و مشخص نمی‌کنند بر جمهوریت نظام یا اسلامی بودن آن ایراد دارند.

کریمی‌تبار تصریح کرد: کاندیداها سوار بر موج احساسات خود و مغلوب کف زدن های اطرافیان نشوند. واقع بینانه حرف بزنند نه رویایی و در فضا و به جای جوسازی برای مردم بگویند چه برنامه‌ای برای مسایل استان از جمله بیکاری دارند.

وی ضمن قدردانی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، اظهار داشت: برای انسجام بخشی و هدفمند کردن سیل خروشان طرفداران نظام اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به خوبی توانسته آن را مدیریت کند به گونه‌ای که برای دشمن رعب آور و برای دوستان امیدبخش باشد.

حجت‌الاسلام چراغی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این همایش عنوان کرد: مراسمات از مهم‌ترین مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی است که تجلی باشکوه حضور ملت و عامل مشروعیت بخش سیاست‌های جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این قدرت نرم با چالش‌هایی در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی دارای موانعی است که با هم‌اندیشی و همراهی و همفکری باید بر آنها فائق آمد.

وی فواید مراسمات را چیزی بیش از تشویق و ترغیب و تهییج مردم دانست و گفت: آموزنده و استمرار آموزه‌هایی چون استکبارستیزی، رشد معنویت و هویت بخشی ایرانی اسلامی با رویکردهایی چون بصیرت افزایی، همبستگی و خودباوری در جامعه این مراسمات برگزار می‌شوند.

کد خبر 2767409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha