تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد سرمایه‌ای عظیم است

سرویس آذربایجان غربی-معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تالاب بین المللی کانی برازان سرمایه‌ای عظیم برای کشور و منطقه به شمار می‌رود، گفت: تنوع زیستی تالاب کانی‌برازان مهاباد قابل توجه و بی نظیر است.

به گزارش کردپرس، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از تالاب کانی برازان مهاباد که با همراهی استاندار آذربایجان غربی انجام شد، افزود: این سرمایه عظیم با تلاش مدیریت استان و همچنین محیط بانان و فعالان محیط زیستی حفظ شده و باید از این تلاش قدردانی کرد.

او همچنین با بیان اینکه تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد، جنبه های آموزشی و طبیعت گردی زیادی دارد، اظهار کرد: از این ظرفیت برای حضور دانش آموزان، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی برای پژوهش‌های زیست محیطی، بیش از پیش استفاده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: در تالاب کانی برازان مهاباد، ظرفیت پرندگان مقیم و مهاجر قابل توجهی وجود داشته و این ظرفیت ها و زیبایی ها به مردم کشور معرفی شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه هوا و آب این منطقه با هیچ جای دیگر قابل قیاس نیست، اضافه کرد: در ستاد ملی تالاب‌ها، اعتبارات خوبی برای گام دوم احیای دریاچه ارومیه و حوضه آبخیز دیده شده که امیدواریم تخصیص خوبی در این خصوص داشته باشیم.

سلاجقه در پایان افزود: سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های مسئول به ویژه جهاد کشاورزی، هر چه زودتر نسبت به تخصیص اعتبارات مختص دریاچه ارومیه اقدام کنند تا پایان سال، اتفاقات خوبی در این منطقه شاهد باشیم.

کد خبر 2767309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha